vraagje
Re: vraagje
hoi.
ik zweer bij diesel juist in het terein.
je hoeft veel minder gas te geven wat weer minder kans geeft op slip.
ik denk dat diesel geen gebrek aan vermogen heeft maar eerder soms niet de goede versnelling een overdrive zou een oplossing kunnen zijn.
mij bevald diesel prima in het terein en ik mis geen vermogen en ik ben toch best enthousiast!
gr wietse
ik zweer bij diesel juist in het terein.
je hoeft veel minder gas te geven wat weer minder kans geeft op slip.
ik denk dat diesel geen gebrek aan vermogen heeft maar eerder soms niet de goede versnelling een overdrive zou een oplossing kunnen zijn.
mij bevald diesel prima in het terein en ik mis geen vermogen en ik ben toch best enthousiast!
gr wietse
Ik heb zelf een 2.25 diesel,bevalt mij goed.Ik rijd niet veel terrein,maar wel behoorlijk veel op de weg.Vooral het gunstige verbruik vind ik prettig.En weinig vermogen?Heb er geen last van,op het gemakje kom ik er ook wel.
Succes.
Erik
Succes.
Erik
hoi bart,
ben in het bezit van een 109 met 2,25 benzine motor, auto = uitgerust met gasinstallatie. motor loopt fijn, ook in het terrein op gas genoeg trekkracht.
pas als het spannend wordt schakel ik over op benzine voor wat echter kracht.
auto is uitgerust met overdrive, met name in het 'vlakke' nederland heeft deze overdrive nut, ook op een 4 cil. 2,25 benzine, voor heuvelachtig terrein is motor echter niet krachtig genoeg voor 4e versnelling + overdrive. wel weer nuttig om dan een 'tussenversnelling' (3e versnelling + overdrive) tussen 3 en 4 te kunnen schakelen.
groeten
geert-jan
ben in het bezit van een 109 met 2,25 benzine motor, auto = uitgerust met gasinstallatie. motor loopt fijn, ook in het terrein op gas genoeg trekkracht.
pas als het spannend wordt schakel ik over op benzine voor wat echter kracht.
auto is uitgerust met overdrive, met name in het 'vlakke' nederland heeft deze overdrive nut, ook op een 4 cil. 2,25 benzine, voor heuvelachtig terrein is motor echter niet krachtig genoeg voor 4e versnelling + overdrive. wel weer nuttig om dan een 'tussenversnelling' (3e versnelling + overdrive) tussen 3 en 4 te kunnen schakelen.
groeten
geert-jan
en de 109V8 (als je er eentje vindt) combineert het koppel bij lage toeren van een diesel en de snelheid van benzine. zonder restrictors kun je makkelijk met het verkeer mee. in het terrein doe ik bijna alles behalve steile afdalingen in 2 laag, zo soepel is die motor.en in de stad kun je bijna alles in z'n drie. het lijkt wel een automaat. ik heb geen ervaring met andere motoren in een LR maar ik ben heel tevreden!
gr.
peter
gr.
peter
he peter,
met een v8 natuurlijk altijd baas boven baas, zal m'n best eens doen voor route omgeving bergen op zoom, kan niets beloven maar m'n 109 komt oorspronkelijk uit die omgeving, op de 18e ook smokkelrit vanuit de recreatieve, startpunt echter niet bij mij bekend.
groeten
geert-jan
met een v8 natuurlijk altijd baas boven baas, zal m'n best eens doen voor route omgeving bergen op zoom, kan niets beloven maar m'n 109 komt oorspronkelijk uit die omgeving, op de 18e ook smokkelrit vanuit de recreatieve, startpunt echter niet bij mij bekend.
groeten
geert-jan
ha geert-jan,
drukke maand dus, juni! leuk als je me aan een route of contactpersoon kunt helpen. enneh... 'n V8 rijdt makkelijk en er kan veel met minder gas en toeren, maar ach, stuurmanskunst doet meer dan motorinhoud, toch?
groeten,
peter
drukke maand dus, juni! leuk als je me aan een route of contactpersoon kunt helpen. enneh... 'n V8 rijdt makkelijk en er kan veel met minder gas en toeren, maar ach, stuurmanskunst doet meer dan motorinhoud, toch?
groeten,
peter
stuurmanskunst......ligt eraan waar je kunstig op of af stuurt.........kan ook kunstellig of knullig....alleen dan is er altijd 'n camera in de omgeving om het moment vast te leggen. motorinhoud alleen vast te leggen met een camera met microfoon....dus veiliger
groeten
gj
groeten
gj