D sluiting
D sluiting
Ik heb een tweetal harpsluitingen waarvan ik niet weet wat de breeksterkte is. De hebben een materiaaldikste van 16mm. Weet iemand de tipische breeksterkte van z'n sluiting.
Grtz
Duncan
Grtz
Duncan
Re: D sluiting
staat er verer nog iets op? of heeft hij een kleur codering?
harpsluiting (H-sluiting) vlgs NEN 965met een bout van 16 mm heeft een typische WLL (workload) van 0.7 ton (breuksterkte min 4x zoveel).
D-sluiting vlgs NEN 964 met zelfde bout zit op 1 ton (breuk sterkte min. 4 ton).
Maar dit zijn de PB-staal kwaliteiten. Als je een professione sluiting hebt (bv green pin) dan heeft een zelfde H-sluiting een WLL van 2 ton met een gebruiksfactor van 6, dus een breuksterkte van 6x2=12 ton.
Je ziet, er is dus veel van te vertellen, maar weinig van te zeggen.
groet, Wilberth
harpsluiting (H-sluiting) vlgs NEN 965met een bout van 16 mm heeft een typische WLL (workload) van 0.7 ton (breuksterkte min 4x zoveel).
D-sluiting vlgs NEN 964 met zelfde bout zit op 1 ton (breuk sterkte min. 4 ton).
Maar dit zijn de PB-staal kwaliteiten. Als je een professione sluiting hebt (bv green pin) dan heeft een zelfde H-sluiting een WLL van 2 ton met een gebruiksfactor van 6, dus een breuksterkte van 6x2=12 ton.
Je ziet, er is dus veel van te vertellen, maar weinig van te zeggen.
groet, Wilberth
Duncan,
Ik heb een boek van een leverancier daar staat een tabel in van zogenaamxde "Green Pin" d-sluitingen 16 mm heeft een veilige werkbelasting van 3.25 ton minimale breeksterkte = 6 x de werkbelasting dus 19.5 ton verkoopprijs ca. € 5,50 per stuk. er staan in hetzelfde boek echter ook D-sluitingen met een boutdiameter van 16 mm en die hebben een minimale BREEKsterkte van 3.0 ton verkoopprijs ca. € 1,50 per stuk.
De diameter zegt dus niet zoveel wel het soort sluiting.
Als je de zogenaamde Green Pin sluitingen wilt hebben moet je me maar even mailen
gr.
Jan Aart
Ik heb een boek van een leverancier daar staat een tabel in van zogenaamxde "Green Pin" d-sluitingen 16 mm heeft een veilige werkbelasting van 3.25 ton minimale breeksterkte = 6 x de werkbelasting dus 19.5 ton verkoopprijs ca. € 5,50 per stuk. er staan in hetzelfde boek echter ook D-sluitingen met een boutdiameter van 16 mm en die hebben een minimale BREEKsterkte van 3.0 ton verkoopprijs ca. € 1,50 per stuk.
De diameter zegt dus niet zoveel wel het soort sluiting.
Als je de zogenaamde Green Pin sluitingen wilt hebben moet je me maar even mailen
gr.
Jan Aart
als de wll er niet opstaat is hij niet gekeurd,
en mag officieel niet gebruikt worden.
( ja ik ben op de cursus hijsbegeleider geweest)
en het is maar net of hij al eens is over belast.
mijn haken zijn nieuw gekocht, en aardig vervormd door ge en mis bruik.
ik raad aan om harpjes of d haken te kopen met een wll er op,
ga ik binnen kort ook doen, samen met een goede sleep ketting.
groeten,
Arjan Wilbie
en mag officieel niet gebruikt worden.
( ja ik ben op de cursus hijsbegeleider geweest)
en het is maar net of hij al eens is over belast.
mijn haken zijn nieuw gekocht, en aardig vervormd door ge en mis bruik.
ik raad aan om harpjes of d haken te kopen met een wll er op,
ga ik binnen kort ook doen, samen met een goede sleep ketting.
groeten,
Arjan Wilbie
Iedere goede harpsluiting draagt zijn eigen code met daarop de maximale working load limit. Als de fabrikant die er niet op zet, heb je hoogst waarschijnlijk een inferieur product uit een lage-lonenland in handen.
Doe jezelf en je omgeving alsjeblieft het plezier om alleen goedgekeurde sluitingen te gebruiken!?!?
Misschien interessant om deze discussie eens te lezen:
[cranetalk.com]
Zie voor een voorbeeld van een kwaliteitsproduct:
[www.cgedwards.com]
Hermen
Doe jezelf en je omgeving alsjeblieft het plezier om alleen goedgekeurde sluitingen te gebruiken!?!?
Misschien interessant om deze discussie eens te lezen:
[cranetalk.com]
Zie voor een voorbeeld van een kwaliteitsproduct:
[www.cgedwards.com]
Hermen
Duncan, De harp of Dsluiting die jij in je bezit hebt is een 3.25 tons harp indien het een green of yellowpin is. Van de overige merken kan dit anders zijn. Indien het er niet ingeslagen is is het zeker geen van beide types. Green en Yellow pins worden altijd met WLL geleverd.
Mocht je vragen hebben mag je altijd mailen. Ik kan alles in alle maten en soorten leveren met of zonder certificaten.
Vincent
Mocht je vragen hebben mag je altijd mailen. Ik kan alles in alle maten en soorten leveren met of zonder certificaten.
Vincent
Voor lieren alleen D sluitingen gebruiken en nooit Harp sluitingen. Deze zijn bedoeld om Y sprongen te maken en kunnen bij in lijn belastingen makkelijk vervormen of breken.
Vincent
Vincent