Spruitstuk 3.5 V8
Spruitstuk 3.5 V8
Hoi ik ben op zoek naar een spruitstuk van een 3.5 V8 met injectie, maar dan wel compleet! Dat wil zeggen tot en met de gasklep!!!! Het injectiesysteem hoeft niet aanwezig te zijn. Het gaat namelijk hier om Ik heb een Leightweight met een Rangerover 3.5 V8 en wil daar gas in leggen, de impco gasinstallatie heb ik al maar deze is compleet een motor met injectie (1 inlaat en geen twee carburateurs) Wie kan mij daar voor een zacht prijsje aan helpen...........
Mail of bel even 0621243546
Mail of bel even 0621243546
Re: Spruitstuk 3.5 V8
Bel of mail bowy, die heeft dat wel liggen.
groet frank
p.s. Paginamarkt
groet frank
p.s. Paginamarkt
Re: Spruitstuk 3.5 V8
Heb ik wel liggen bel maar effe...... 06-19438576
Cheers BOwy
Cheers BOwy
Re: Spruitstuk 3.5 V8
Dit is op zich een hele goede vraag.antwoord NEE.
Helaas is dit een hele moeilijke kwestie, ik zal even het verhaal van de RDW er bij doen:
Geachte heer Waanders,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer u als eigenaar/houder de motor wijzigt van een voertuig moet hij aangeven wat er veranderd is en
deze verandering bij een RDW keuringstation laten keuren, de inbouwer van motor moet daarbij de verantwoordelijkheid dragen van de inbouw.
Bij deze z.g.n. motorwijziging keuring moet u voor een snelle afhandeling zoveel mogelijk gegevens aanleveren/aantonen d.m.v. verklaringen van fabrikant/erkende importeur.
1- Als uw voertuig ouder is dan 01-10-1973 hoeft u niets te verklaren en wordt er gecontroleerd op technische eisen (deugdelijkheid), hierbij zijn aanvullende gegevens altijd welkom.
2- Als uw voertuig jonger is dan 01-10-1973 moet u als dit mogelijk is een Conformiteitverklaring overleggen die u kunt (kopen) bij de Fabrikant/erkende Importeur. hierin verklaart deze dat uw auto overeen komt met een door hun eerder gebouwd model.
3- Is deze verklaring niet verkrijgbaar moet u een verklaring overleggen waarin door de Fabrikant/Importeur het maximum motorvermogen en bijbehorende motor-toerental is aangeven (dit is dus verplicht!)
4- Als u volgens (2) geen conformiteitverklaring kan overleggen betekend dit, dat u altijd een geluidstest (aanvullende keuring) krijgt die plaats vindt op het Test Centrum Lelystad (TCL) hiervoor dient u eerst een door de keurmeester aangereikt (Opdrachtvervolgbeoordeling) te tekenen die door de keurmeerster naar TCL gefaxt wordt, deze aanvullende keuring kost op dit moment 348 Euro..
5- Blijkt uit de verklaring fabrikant/importeur dat het motorvermogen met 40% of meer is toegenomen krijgt u nog een aanvullende keuring weggedrag-test die op dit moment 275 Euro kost..
6- Als u geen conformiteitverklaring kan overleggen wordt de auto door de RDW gewogen (richtprijs verslag van weging 17,50 Euro).
7- Tenaamstelling richtprijs 10,25 Euro.
Tijdens de afspraak die u met het keuringstation maakt zal de medewerker u een formulier toesturen die u zover mogelijk in moet vullen, hierin wordt u gevraagd of u behalve de aanpassing van de motor ook nog overige aspecten verandert hebt.. bijvoorbeeld , uitlaat(katalysator,lambdasonde),remsysteem, aandrijving (versnellingbak),stuursysteem,spoorbreedte.
Om een afspraak te maken voor een keuring kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van de RDW, mocht u iets nog niet duidelijk zijn kunt u hier verdere informatie krijgen of u kunt contact opnemen met de telefonische technische helpdesk..
De RDW is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900-0739,[ 10 eurocent/min ]
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
--Original Message--
From: info@rdw.nl
Date: 18-4-2005 15:34:48
To: info@rdw.nl
Subject: RE:Uw informatieverzoek aan de RDW
Oplossing! eentje van voor 1-10-1973 zoeken voor ombouw of een kenteken daarvan.STRANGE ROVER schreef:
>
> hallo.
>
> heb je dit project ook op kenteken???
Helaas is dit een hele moeilijke kwestie, ik zal even het verhaal van de RDW er bij doen:
Geachte heer Waanders,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer u als eigenaar/houder de motor wijzigt van een voertuig moet hij aangeven wat er veranderd is en
deze verandering bij een RDW keuringstation laten keuren, de inbouwer van motor moet daarbij de verantwoordelijkheid dragen van de inbouw.
Bij deze z.g.n. motorwijziging keuring moet u voor een snelle afhandeling zoveel mogelijk gegevens aanleveren/aantonen d.m.v. verklaringen van fabrikant/erkende importeur.
1- Als uw voertuig ouder is dan 01-10-1973 hoeft u niets te verklaren en wordt er gecontroleerd op technische eisen (deugdelijkheid), hierbij zijn aanvullende gegevens altijd welkom.
2- Als uw voertuig jonger is dan 01-10-1973 moet u als dit mogelijk is een Conformiteitverklaring overleggen die u kunt (kopen) bij de Fabrikant/erkende Importeur. hierin verklaart deze dat uw auto overeen komt met een door hun eerder gebouwd model.
3- Is deze verklaring niet verkrijgbaar moet u een verklaring overleggen waarin door de Fabrikant/Importeur het maximum motorvermogen en bijbehorende motor-toerental is aangeven (dit is dus verplicht!)
4- Als u volgens (2) geen conformiteitverklaring kan overleggen betekend dit, dat u altijd een geluidstest (aanvullende keuring) krijgt die plaats vindt op het Test Centrum Lelystad (TCL) hiervoor dient u eerst een door de keurmeester aangereikt (Opdrachtvervolgbeoordeling) te tekenen die door de keurmeerster naar TCL gefaxt wordt, deze aanvullende keuring kost op dit moment 348 Euro..
5- Blijkt uit de verklaring fabrikant/importeur dat het motorvermogen met 40% of meer is toegenomen krijgt u nog een aanvullende keuring weggedrag-test die op dit moment 275 Euro kost..
6- Als u geen conformiteitverklaring kan overleggen wordt de auto door de RDW gewogen (richtprijs verslag van weging 17,50 Euro).
7- Tenaamstelling richtprijs 10,25 Euro.
Tijdens de afspraak die u met het keuringstation maakt zal de medewerker u een formulier toesturen die u zover mogelijk in moet vullen, hierin wordt u gevraagd of u behalve de aanpassing van de motor ook nog overige aspecten verandert hebt.. bijvoorbeeld , uitlaat(katalysator,lambdasonde),remsysteem, aandrijving (versnellingbak),stuursysteem,spoorbreedte.
Om een afspraak te maken voor een keuring kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van de RDW, mocht u iets nog niet duidelijk zijn kunt u hier verdere informatie krijgen of u kunt contact opnemen met de telefonische technische helpdesk..
De RDW is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900-0739,[ 10 eurocent/min ]
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
--Original Message--
From: info@rdw.nl
Date: 18-4-2005 15:34:48
To: info@rdw.nl
Subject: RE:Uw informatieverzoek aan de RDW
Oplossing! eentje van voor 1-10-1973 zoeken voor ombouw of een kenteken daarvan.STRANGE ROVER schreef:
>
> hallo.
>
> heb je dit project ook op kenteken???
Re: Spruitstuk 3.5 V8
dus de series I met een dikke V8 erin die je in engelse bladen wel eens ziet kun je wel op kenteken krijgen en een lightweight niet... pffff.
gr.
peter
gr.
peter
Re: Spruitstuk 3.5 V8
Volgens de gegevens van Jeroen kan je dus wel een LTW op kenteken krijgen met een V8.
Het enige is dat er extra kosten bijkomen en dat de kosten ook afhangen van het basisauto en welke V8 je gebruikt.
Als de basis een LTW benzine is kun je een V8 uit een stage one inbouwen en heb je alleen de verklaring betreffende de motor nodig en een geluidstest.
Als je een LTW diesel als basis gebruikt komt er nog een wegliggingstest bij omdat het vermogen met meer als 40% toeneemt.
De kans van slagen met een LTW benzine lijkt mij het grootste.
Dennis B.
Het enige is dat er extra kosten bijkomen en dat de kosten ook afhangen van het basisauto en welke V8 je gebruikt.
Als de basis een LTW benzine is kun je een V8 uit een stage one inbouwen en heb je alleen de verklaring betreffende de motor nodig en een geluidstest.
Als je een LTW diesel als basis gebruikt komt er nog een wegliggingstest bij omdat het vermogen met meer als 40% toeneemt.
De kans van slagen met een LTW benzine lijkt mij het grootste.
Dennis B.
Re: Spruitstuk 3.5 V8
Dat spruitstuk is inmiddels binnen met dank aan Bowy ( Aardige gast trouwens) en nu maar knutselen.