6 cyclinder 109
Hoe zit dat met 2 graden na/voor onsteking?
Dat van het vliegwiel is me niet duidelijk, kan bijna niet lezen wat er op staat ik zie wel wat lettertjes en dan 3 strepen, zijn dat de graden?
eerste streep 0 graden?
Als ik hem op 2 graden moet afstellen is dat dan de 2 streep op het vliegwiel?
dank
afstellen onsteking2
Re: afstellen onsteking2
Hallo Piet,
Van links naar rechts (wanneer je voor de auto staat) krijg je eerst 2 graden na, BDP(bovenste dode punt), 2 graden voor en 6 graden voor bdp. Je zou dus 4 streepje moeten kunnen onderscheiden. Maar het eerste streepje van rechts dat je tegenkomt zou ik hem op afstellen (6gr). Wellicht poelierand iets opschuren?
Bij mij loopt ie op 6 graden voor bdp. Bij 2 graden voor kreeg ik problemen (inhouden van de motor bij acceleratie). Zie ook aantal onstekingstijdstipuitleggingen (3x woordwaarde ) tussen deze postings [www.prikpagina.nl] Hier werd meen ik ook nog gesproken over zelfs 10 gr voor...
Vriendelijke Land Rover groeten,
Ryan (Zwolle) Waar zit jij ergens?
SII 109 Safari Station 2.6-6cyl 1968
Van links naar rechts (wanneer je voor de auto staat) krijg je eerst 2 graden na, BDP(bovenste dode punt), 2 graden voor en 6 graden voor bdp. Je zou dus 4 streepje moeten kunnen onderscheiden. Maar het eerste streepje van rechts dat je tegenkomt zou ik hem op afstellen (6gr). Wellicht poelierand iets opschuren?
Bij mij loopt ie op 6 graden voor bdp. Bij 2 graden voor kreeg ik problemen (inhouden van de motor bij acceleratie). Zie ook aantal onstekingstijdstipuitleggingen (3x woordwaarde ) tussen deze postings [www.prikpagina.nl] Hier werd meen ik ook nog gesproken over zelfs 10 gr voor...
Vriendelijke Land Rover groeten,
Ryan (Zwolle) Waar zit jij ergens?
SII 109 Safari Station 2.6-6cyl 1968
bedankt
Ik moer erbij zeggen dat hij wel op gas loopt,en Ik heb net een 2ehands verdeler erin gezet.
dus alle tips zijn welkom!
Woon in Holten
Ik moer erbij zeggen dat hij wel op gas loopt,en Ik heb net een 2ehands verdeler erin gezet.
dus alle tips zijn welkom!
Woon in Holten
nog effe checken 2na 2 voor 6 voor bdp is dat niet 3 streepjes, want ik kan er maar 3 onderscheiden?
heeft iemand daar een footje van ?
het gaat om 109 6 cilinder 1976 op gas
heeft iemand daar een footje van ?
het gaat om 109 6 cilinder 1976 op gas