kwaliteit v/e hydraulische lier

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
JoMo

kwaliteit v/e hydraulische lier

Bericht door JoMo »

Nu ik na een tijdje weer een heel klein beetje kan lopen begint mijn Laro-gevoel weer meer te kriebelen.
Ik loop al tijden te denken om een 2e hydraulische lier om mijn Larootje (88" serie 2A softtop) te zetten. Maar dan wel achterop of in de auto.

Nu heb ik er al eentje aan de voorkant van het merk VIME Industrial. Het makkelijkste is natuurlijk om dezelfde nogmaals aan te schaffen, dan is in ieder geval mijn oliedruk en olietoevoer goed (volume is snelheid en druk is kracht)

Helaas kan ik geen oordeel vormen over de kwaliteit van een hydraulische lier......
Wat is het beste merk voor een hydraulische lier: VIME - MILEMARKER - RAMSEY - of nog een andere merk.
Wel jammer dat ze bijna niet 2e hands te krijgen zijn. Ben benieuwd naar jullie mening.

Groet, Jorgen
JoMo
Serious IIa

Re: kwaliteit v/e hydraulische lier

Bericht door Serious IIa »

Hee Jorgen,

Milemarker staat er goed bekend maar ook Superwinch. Kijk anders eens op het landroverenthusiast forum daar zitten een aantal echte hydrauliek goeroes. Daar zijn ze een stuk verder met hydraulische lieren dan wij. Is een schat aan info te vinden met zoekopdrachtje daar. Of als je dan nog niet voldoende weet een vraag.

Is de jouwe trouwens PTO of stuurpomp aangedreven?

Cheers Bowy
Plaats reactie