vandaag begonnen met het inbouwen van een nieuwe versnellingsbak en de TOYOTA 3.4 diesel.
vandaag om 4 uur ben ik begonne met de spatborden links en rechts de grill en de radiator netjes gedemonteerd 1ste keer zonder slijptol trouwens maar dat komt denk ik omdat hij 1.5 jaar geleden ook al los is geweest.
daarna de vloerplaten en de tunnel eruit.
toen alles naar buiten gerolt en alles met 150 graden stoomcleaner schoongemaakt motor versnellingbak kruiskoppelingen alles. nu zag je de boutjes pas
toen de motor eruit gesleuteld.
was nog een klein probleem want mijn motorkraan is iets versleten en kon niet meer zo hoog ondanks dat ik al wat olie had bijgevuld.
dus toen moest ik maar de wielen er onder vandaan draaien en de auto zachtjes op de remtrommels laten zakken toen kon ik het blok eruit trekken.
ik heb uit een oud chassis de chassis balk geslepen waar de versnellingsbak op steund en daar heb ik netjes 4 schetsplaten voor gemaakt die nu onder mijn chassis kunnen komen, dus ik kan morgen de oude balk er gewoon onderuit slijpen en dan kan de versnellingsbak aan de onderkant eruit.
dan deze week kan ik de koppeling en de drukgroep overzetten en kan alles weer monteren
het meeste zie ik tegenop om een andere uitlaat te maken want van een toyota zit deze natuurlijk aan de verkeerde kant, maar met een stuk flexibel RVS rond 60 moet ik een heel eind kunnen komen.
ik hou jullie op de hoogte
gr menno
druk avondje
Re: druk avondje
krijg je ook toyo assen? moeten erg sterk zijn (hoewel ik er al wel 1 heb zien sneuwelen in wales)
als je me nodig hebt hoor ik het van je! niet aankloten maar ff bellen. kan je net even wat zere plekken op je handen schelen.
janzzen
janzzen
He Menno,
Ben je weer bij de buren bezig ?
Kom deze week wel even kijken, mijn inbouw schiet ook al aardig op.
Alleen de uitlaat steunen nog knutselen.
Gr.
Marc
Ben je weer bij de buren bezig ?
Kom deze week wel even kijken, mijn inbouw schiet ook al aardig op.
Alleen de uitlaat steunen nog knutselen.
Gr.
Marc