startmoter rr

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hanzel

startmoter rr

Bericht door hanzel »

ola!

hier weer eens wat vanuit pt land.
ik heb een rr 3.5 v8 1986 als ik wil starten en dat doet hij goed, dan gaat de start moter zeer langzaam rond. je ziet dan een ieder kijken van die gaat het nooit doen z´n accu is leeg. maar de accu is op zich nog best goed en hij levert 74 amp. is dit voldoende? er is volgens mij niet veel meer plaats voor een grotere.
nu schijnt het dat oudere mercedesen daar ook last van hadden en daar is toen een 9 volt moter voor in de plaats gekomen. zijn er meer mensen met dit probleem of is het toch iets anders.

chau!!
hanzel
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: startmoter rr

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

de efistartmotor draait harder, 74 ah zou genoeg moeten zijn als hij goed is 100ah past ook. Ik zou eens al je contacten massa en plus richting je startmotor checken, en eventueel je startmotor want met een volle accu moet hij toch redelijk normaal lopen.

groet FRank
hanzel

Bericht door hanzel »

het is een efi blok.
bij een direkte verbinding van de massa naar de startmotor treed geen verbetering op.
chau!
hanzel
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Kijk ook eens de verbindingen naar de startmotor na, ook daar kun je spanning verliezen. Kijk vooral naar de aansluitingen op de startmotor en op de accu of deze schoon zijn en goed vast zitten. Als je de startmotor een paar seconden bedient hebt kun je zo voelen waar de (eventuele) slechte verbinding zit, op deze plaats voelt de verbinding duidelijk warmer aan.
Natuurlijk kan het ook zijn dat de startmotor niet meer goed functioneert.
De 74 Ah accu (mits de startstroom toereikend is) is ruim voldoende voor een V8.

Dennis B.
Plaats reactie