lekkende swivels

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
De Groene Schavuit

lekkende swivels

Bericht door De Groene Schavuit »

Prikkers heb ik gisteren mijn voordiff vervangen ging in een keer het vet uit mijn swivels lopen. dit bleef druipen tot ik de m weer helemaal op zijn pootjes had gezet. had er gisteren een beetje kattegrit korrels opgestrooid en vanmorgen lag er nog maar een drupje vet op? komt dit nu doordat de druk van de swivels af is geweest(begonnen ook met lekken toen ze naast de wagen hingen) en dat het zich weer zet doordat er weer gewicht op staat? ik weet het even niet en als ik die swivelkeerring moet vervangen moet dan weer heel de asstomp eraf?

alvast bedankt voor de tips

Gheert(die nu naar zijn werk gaat)
wilberthje

Re: lekkende swivels

Bericht door wilberthje »

Zit er geen speling (veel in dat geval) op jouw swivels? Eigenlijk is de enige reden die ik bedenken kan voor dit lekken dat je swivelbollen altijd in het onderste lager gedrukt worden als de hele wagen erop staat.
Als je ze los hebt liggen kan de bol omhoog schuiven (tenminste als er veel speling in zit, die er niet hoort te zitten) en gaan lekken.

Is het enige dat ik zo gauw kan bedenken, maar lijkt me onwaarschijnlijk om dat dit zich in het stuurgedrag waarschijnlijk al lang kenbaar had gemaakt.

Of had je de swivels in een heel vreemde stand hangen, als ze nl. heel ver verdraait zijn, kan het zijn dat het vet tussen de kering door komt omdat de kering dan niet meer op het ronde stuk van de bol ligt maar er naast en dus niet af kan sluiten. Lijkt me waarschijnlijker, de begrenzing voor de uitslag is immers ook niet aanwezig als alles los ligt.
Dan heb je dus niet om je druk over te maken (behalve het terug op peil zetten dan)

Groet,Wilberth
Plaats reactie