Koppeling
Koppeling
Zo, eindelijk de bak eraf om de koppeling te bekijken.
Zit de plaat geplakt aan het vliegwiel, nog nooit eerder van gehoord.
Plaat losgemaakt, gepolijst, net als drukgroep en vliegwiel.
Nu ik toch die zooi uit elkaar heb wil ik ook de keerring achter het
vliegwiel vernieuwen want die lekt.
Maar hoe hou je dat vliegwiel nu tegen als je de moeren losdraaid.
Ik ben niet in bezit van luchtgereedschap.
Wie heeft er een tip.
Alvast bedankt.
Ed Dinee Laro Yellow LW 88 ´71 benzine (2a)
Zit de plaat geplakt aan het vliegwiel, nog nooit eerder van gehoord.
Plaat losgemaakt, gepolijst, net als drukgroep en vliegwiel.
Nu ik toch die zooi uit elkaar heb wil ik ook de keerring achter het
vliegwiel vernieuwen want die lekt.
Maar hoe hou je dat vliegwiel nu tegen als je de moeren losdraaid.
Ik ben niet in bezit van luchtgereedschap.
Wie heeft er een tip.
Alvast bedankt.
Ed Dinee Laro Yellow LW 88 ´71 benzine (2a)
Re: Koppeling
tweetal boutjes van de drukgroep vastdraaien door een stuk stripstaal van 1 meter oid daarmee kun je dan gemakkelijk het vliegwiel tegen houden..
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Of een banden ijzer werkt ook. Een ringsleutel er op en met een hamer een tic er op en los. vast zetten met lot? of zo iets.
jo
jo
Hi Ed,
tja dit is een euvel wat wel vaker voor komt maar pas erkend word als al naar vanallles is gekeken.
De olie lekkage is ook de schuld van dit alles
Waarschijnlijk had je last met inschakelen met draaiende motor en ben je eerst gaan kijken of de werking van de master en slave koppeling cilinders wel oke was. Ik ken het.
Let wel als de koppeling plaat in die staat is die je beschrijft kan je m maar beter vervangen. Het frictiemateriaal zit volgezogen met olie en zal wederom voor plakken gaan zorgen. Als je het dan toch open hebt liggen kan je maar beter ook de drukgroep en het druklager vervangen echt het loont de moeite..
oja wel in engeland bestellen Paddock of een ander
suc6
Hans met groene s3 landlady
tja dit is een euvel wat wel vaker voor komt maar pas erkend word als al naar vanallles is gekeken.
De olie lekkage is ook de schuld van dit alles
Waarschijnlijk had je last met inschakelen met draaiende motor en ben je eerst gaan kijken of de werking van de master en slave koppeling cilinders wel oke was. Ik ken het.
Let wel als de koppeling plaat in die staat is die je beschrijft kan je m maar beter vervangen. Het frictiemateriaal zit volgezogen met olie en zal wederom voor plakken gaan zorgen. Als je het dan toch open hebt liggen kan je maar beter ook de drukgroep en het druklager vervangen echt het loont de moeite..
oja wel in engeland bestellen Paddock of een ander
suc6
Hans met groene s3 landlady
Twee boutjes in twee van de zes bout gaten waar de drukgroep mee vast zat. een ijzeren staaf of breekijzer ertussen en fixeren tussen de tapeinden van het koppelingshuis. (comprende???)
Anton
Anton
Hee hoor ik een echo Anton
Cheers Bowy
ps hoe is het met de kleine? Je bent weer online dus de eerste grote drukte is verdwenen?
Cheers Bowy
ps hoe is het met de kleine? Je bent weer online dus de eerste grote drukte is verdwenen?
Als het goed is draait het vliegwiel helemaal niet als je de boutjes losdraait.
Misschien draait het een klein stukje.Je komt meestal toch niet door de kompressie heen.
Let op met het opnieuw monteren van het vliegwiel dat de boutgaten goed zitten.
Ze zitten hoogstwaarschijnlijk niet symetrisch.
Frans Bonnes
Misschien draait het een klein stukje.Je komt meestal toch niet door de kompressie heen.
Let op met het opnieuw monteren van het vliegwiel dat de boutgaten goed zitten.
Ze zitten hoogstwaarschijnlijk niet symetrisch.
Frans Bonnes
Kan eigelijk niet verkeerd gaan, er zit een paspen in waardoor hij er maar op 1 manier op past.
Dennis B.
Dennis B.