disco 200tdi in defender>stuurstang?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul KampeerRover

disco 200tdi in defender>stuurstang?

Bericht door Paul KampeerRover »

De kop geeft al aan dat ik heb gehoord dat ik misschien problemen ga krijgen met de stuurstangen van mijn defender.
De uitlaat gaat problemen leveren?
Wie helpt mij verder.

Groet, Paul
Michel

Re: disco 200tdi in defender>stuurstang?

Bericht door Michel »

Hee Paul,

Gaat eindelijk gebeuren? Helaas, ik kan je weinig vertellen. Bij mij lag die motor er al in. Maar ik wens je wel veel succes ermee. Zo kan de Kampeerrover weer een hele tijd mee...

groeten van Michel die bezig is een klapbed te maken.
Getaway

Re: Meeting: Disco TDI in Defender

Bericht door Getaway »

Ja, dat is te verwachten, iedereen loopt tegen dat probleem aan met een Disco 200TDI in een Defender.
Maar de meeste hebben het op de een of andere manier weten op te lossen ;-)

Anton (aRumble) heeft op zijn Disco blok de spruitstuk van een Defender (makkelijke aanpassing)
Jorrit (Annebell) heeft de uitlaat bocht vervangen door een haakse bocht van een Saap 900 (lijkt mij een goede en simpele oplossing)
Het schijnt dat je de turbo kan draaien, waardoor je uitlaat een inlaat op een andere plek komen, waardoor je misschien ruimte kan krijgen !?!?
Zelf heb ik de bellhouse van een Disco, waardoor de motor iets meer naar voren is verschoven, vond ik toen een mooie oplossing, maar door de aanpassing aan de bak, ook wel een dure oplossing (blijkt achteraf)

Misschien maar een keer een meeting organiseren voor het bekijken van de mogelijkheden (Discovery TDI in Defenders)

gr Eric
Ruud

Bericht door Ruud »

Sorry Paul

Had je wel wat foto's willen mailen, maar je e-mail is verborgen. Dus pech gehad.

Groet,

Ruud.
Paul KampeerRover

De aansluiting van spruitsuk op de uitlaat wordt opgelost. Ik heb inmiddels een Saab-bocht.
Het gaat mij m.n. of de astuurstang in de weg zit. Jorrit kent dit probleem niet omdat hij een rechtsgestuurde auto heeft.
Groet, Paul
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Zou Vervanging door een Disco Stuurhuis met bijbehorende stuurstang een oplossing zijn?

('pietje theorietje' weer...)
Paul KampeerRover

stuurhuis wordt sowieso vervangen voor een bekrachtigd (disco) exemplaar.

gr. Paul
Plaats reactie