lekke gasaansluiting zenith
lekke gasaansluiting zenith
goedeavond prikkers,
De restauratie van mijn 109 is weer een stukje verder, vandaag heb ik de motor voor het eerst weer gestart, ontstekin afgesteld en daar na met de carb (zenith 361V) begonnen. Dit ging allemaal prima, tot er opeens aardig wat benzine begon te lekken uit een aansluiting aan de zijkant van de carb. Hier heeft ooit een gasslang opgezeten, een vrij dikke slang die naar de verdamper liep. Nu is deze aansluiting nogal lomp aangebracht door een lpg inbouwbedrijf ergens in belgie in de jaren 80, en de benzine lekt tussen de getapte draad en de nippel uit.( ik heb de nippel afgesloten met een slang aangezien ik nog geen gasinstallatie heb) Ik heb geprobeerd het lek te dichten met zwarte loctite, maar dit werkte niet. Wie heeft er een goede tip voor me? Zolang hij hier lekt is het stationair afstellen vrij lastig, ivm valse lucht en brandstofverlies. Ik hoor graag van jullie
Groeten, Louis
De restauratie van mijn 109 is weer een stukje verder, vandaag heb ik de motor voor het eerst weer gestart, ontstekin afgesteld en daar na met de carb (zenith 361V) begonnen. Dit ging allemaal prima, tot er opeens aardig wat benzine begon te lekken uit een aansluiting aan de zijkant van de carb. Hier heeft ooit een gasslang opgezeten, een vrij dikke slang die naar de verdamper liep. Nu is deze aansluiting nogal lomp aangebracht door een lpg inbouwbedrijf ergens in belgie in de jaren 80, en de benzine lekt tussen de getapte draad en de nippel uit.( ik heb de nippel afgesloten met een slang aangezien ik nog geen gasinstallatie heb) Ik heb geprobeerd het lek te dichten met zwarte loctite, maar dit werkte niet. Wie heeft er een goede tip voor me? Zolang hij hier lekt is het stationair afstellen vrij lastig, ivm valse lucht en brandstofverlies. Ik hoor graag van jullie
Groeten, Louis
Re: lekke gasaansluiting zenith
weghalen en het gat opvullen met kneedbaar aluminium. Of de ruimte eromheen ermee afdichten. Ik heb zo de gasklepas luchtdicht gemaakt na revisie.
fred101
fred101
Als ik het goed begrijp lekt de nippel op het schroefdraad. In dat geval kun je een afdichtingsmiddel op de draad aanbrengen voordat je het monteert of als de nippel ook valkdichtend is een dichtingsring aanbrengen. De gemakkelijkste weg is het mengstuk er tussenuit halen zolang je nog geen LPG installatie hebt.
Dennis B.
Dennis B.
Bedankt voor de tips, Fred en Dennis. Ik ga zo maar eens even naar de winkel om wat spulletjes te halen.
Ook geschikt als afdichtingsmiddel op draad is gasfitterstape. (dat witte tape wat je bij de waterleiding gebruikt)
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Thanks Bowy, Hier heb ik even aan gedacht, maar ik was bang dat het zou oplossen in de benzine.
Je kunt ook Defcon gebruiken, een 2 componenten goedje die ik zelfs gebruikte in de cylinders bij 2-tact motorracers!
Rangie
Rangie