intresant probleem?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jacob

intresant probleem?

Bericht door jacob »

Hallo,

laats was mijn hooft koppeling cilinder vast gelopen en na een beetje prutsen was hij af gebroken.

Ik heb dus een nieuw kopelings cilinder geplaatst en een hulp cilinder geplaatst ook nog even nieuw lijdingen.

Cilinders werken na behoren.

Ik heb alles ontlucht. maar nu kan ik nog steeds niet ontkoppelen.
Cilinders werken en de hulp cilinde komt naar buiten.
Pinnetje dat in de hulp cilinder moet zit er in. dus alles in het cilinder systeem is goed.

Maar ik kan nog steets niet koppelen. Wel kan ik erg gemakkelijk dat pinnetje in het koppelings huis (die vast zit met dat plastic beugeltje) gemakkelijjk heen en weer bewegen. Ik voel dus geen weerstand van de druk groep.

Wel als de motor loopt en in druk de koppeling in dat hoor ik een aanlopent geluidje uit de bak komen dus er gebeurt wel iets daar binnen.

Maar wat is er nu mis? waar moet ik het zoeken? moet de bak er af?

Wie kan mij helpen?
joris

Re: intresant probleem?

Bericht door joris »

Ik denk dat je koppelings vork kapot is.
Deze draait op een kogel en het wil nog wel eens gebeuren dat deze dwars door de koppelingsvork heen drukt.
Deze vork is een beetje zwak uitgevoerd en ze doen nog wel eens een ring er achter op het kommetje van de vork lassen waar de kogel in draait ter versteviging

Dit betekent dat het hele boeltje los moet. en je een nieuwe vork moet plaatsen
Maar als je de boel dan toch los hebt kun je beter alles onder handen nemen
Dit is wat ik kan bedenken dat er mis kan zijn
Of er moeten nog prikkers zijn die hier andere iedeen over hebben

groeten joris
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Dit gebeurd alleen bij LT77 bij series bakken is dit veel sterker en gebeurd het praktisch nooit..... Volgens mij heeft Jacob een series III.

Cheers Bowy
Ron bolleboom

Bericht door Ron bolleboom »

haal je tunnel en versn. pook eraf dan kan je naar binnen kijken wat er gebeurd !mischien is het druklager gesmolten
jacob

Bericht door jacob »

Bowy heeft helemaal gelijk ik heb een serie III en 8 maanden geleden er een gerefizeerde bak met goede druk groep en ed. ingezet.

MVG JV
jacob

Bericht door jacob »

He Ron,

Ik ga zeker even mijn tunnel; er af halen en er eens naar binnen kijken.

Is het ook mogenlijk dat er ergens iets blijft hangen of dat de vork van de druk groep af is gevallen?

MVG JV
Plaats reactie