tussenbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Alex de witte/Grizzly

tussenbak

Bericht door Alex de witte/Grizzly »

ik heb een vraag hoeveel speling mag er op een tussenbak zitten en dan met name op de flens van de voorste aandrijfas??
ik heb veel geluk gehad vandaag bij mijn voorste aandrijfas was een kruisje volledig uitgelubberd alle naaldlagers waren op 2 pootjes verdwenen dus morgen even een nieuw kruisje plaatsen of is het raadzaam om ze beiden te vervangen?

mvg

Alex / Grizzly

[www.lr-discovery.nl]
Serious IIa

Re: tussenbak

Bericht door Serious IIa »

Alex kwestie van even voelen hoe je andere qua staat is....maar waarschijnlijk is die beter en hoef je hem niet te vervangen. Door je verhoging gaan je kruisjes harder dan normaal slijten. Waarschijnlijk bakzijde als eerste....(kruisjes slijtage gaat niet lineair maar exponentioneel naarmate de hoek toeneemt en helaas kunnen de "standaard" landrover kruisje niet zo'n grote hoek aan....)

Cheers Bowy bij wie elke 5000km kruisjes moesten worden vervangen toen hij nog geen CV had
Alex de witte/Grizzly

Bericht door Alex de witte/Grizzly »

thnx bowy ga ik morgen aan de slag met het kruisje aan de bakzijde toch maar eens sparen voor een nieuwe aandrijfas die wel grotere hoeken aankan
ps heb je mijn mail nog gehad???

mvg

Alex / Grizzly

[www.lr-discovery.nl]
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jep mail gehad maar kwam er niet direct uit moet me er nog even in verdiepen.....

Hoor je na het weekend.

Cheers Bowy
Plaats reactie