vering defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans Vink

vering defender

Bericht door Hans Vink »

Beste allemaal,

Ik heb een vraagje over vering voor mijn 110 TDi. Deze zijn wat aan de slappe kant aan het worden en zijn t.z.t. aan vervanging toe. Nu ben ik voornemens een jaar door afrika te reizen en dat heeft nu dus enig effect op de veer keuze. Ik heb al gehoord dat old man emu een goede keus zou zijn. Wie heeft hier ervaring mee en zijn er wellicht alternatieven. groeten Hans.
Roald

Re: vering defender

Bericht door Roald »

OME is wel duur,..als je goede originele veren koopt ben je ongeveer de helft goedkoper uit
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Als je niet wilt verhogen zou ik ook voor de standaard veren gaan, als je wel wilt verhogen is Bearmach ook goed, en goedkoper als OME.
Roald

Bericht door Roald »

met de diverse originele veren kun je heel wat " spelen" met de hoogte er zit bijne 3' verschil tussen de laagste en hoogste "standaard veer"
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

ja, klopt ook, ik heb achterveren van een disco, bij de vooras van een 127" (wel OME)
Maar je kunt ook standaard nemen.
Roald

Bericht door Roald »

eigenlijk zijn ze allemaal "standaard" ik heb een veren lijst samengesteld uit diverse bronnen en wat blijkt,.....bijna alle veren komen onder alle type's laro's voor op verschillende plekken (behalve 110 en 130 achterveren want die zijn groter in dia. maar hier zijn ook diverse van leverbaar)
de hoogste prijs ligt ergens rond de E40 p/stk
Hans Vink

Bericht door Hans Vink »

Dus eigenlijk gewoon landrover kopen ?
Roald

Bericht door Roald »

Dat zou ik wel aanraden uit een kosten/baten plaatje gezien
Bart

Bericht door Bart »

Mail me eens even, heb nog wat (goede) gebruikte veren staan, misschien is daar wat bij.

Bart
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

En mocht je onderweg nieuwe nodig hebben kun je ze tenminste vinden.

Dennis B.
janzzen

Bericht door janzzen »

ik wet dat Henk (la gomera) ome eronder heeft gezet en dat beviel hem enorm goed.
janzzen
roald

Bericht door roald »

inderdaad
Plaats reactie