Pagina 1 van 1

scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 12:20
door Roger
Mijn defender hangt naar links en dat irriteert me mateloos.
Daarnaast ziet t er ook niet uit en rijdt t raar.
De defender is onbeladen en als ik meet dan is de ruimte tussen de wielkast en bovenkant achterband aan de linkerkant 3 cm lager dan aan de rechterkant.
De uitslag bovenkant dak naar links is derhalve nog veel meer.
Hoe komt dit? Veer slap geworden?? Kun je dit ondervangen door blokjes oid te plaatsen. De defender wordt zelden echt zwaar belast, en zeker niet eenzijdig. Ik weeg zelf toch ook niet zoveel dat de berijderszijde meer dan de passagierszijde wordt belast. Metaalmoeheid??

Re: scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 12:25
door Jan Schober
De voorveren zijn verschillend, die van de bestuurder (links) zijn iets hoger dan die van de bijrijder, misschien zitten ze er verkeerd om onder.
het kan geen kwaat om ze om te wisselen.

Jan Schober

Re: scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 14:42
door AadG
neem wel een veerspanner

Re: scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 17:00
door Huub penniggs
Veerspanner? Kwestie van schokbrekers losmaken en het chassis omhoog
krikken of mis ik soms wat op mijn defenders?

Huub

Re: scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 18:37
door Roald
nee, hoor jij mist niks
jou manier is wel de makelijkste als je het aan beide kanten gelijk doet, en ff de moeren van de hockeysticks wat oplossen

Re: scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 21:16
door Jan Schober
oplossen van de hockeysticks was bij mij alleen nodig toen ik de verlengde veren er onder plaatsde. De standaard veren pasten gewoon.

Re: scheve defender 110 uit 2001

Geplaatst: vr 15 apr 2005, 21:28
door Roald
als ik aan 1 kant een veer vervang wil ook nog wel eens een potkrik tussen de as en het chassis zetten (scheelt een hoop werk)