scheve defender 110 uit 2001
scheve defender 110 uit 2001
Mijn defender hangt naar links en dat irriteert me mateloos.
Daarnaast ziet t er ook niet uit en rijdt t raar.
De defender is onbeladen en als ik meet dan is de ruimte tussen de wielkast en bovenkant achterband aan de linkerkant 3 cm lager dan aan de rechterkant.
De uitslag bovenkant dak naar links is derhalve nog veel meer.
Hoe komt dit? Veer slap geworden?? Kun je dit ondervangen door blokjes oid te plaatsen. De defender wordt zelden echt zwaar belast, en zeker niet eenzijdig. Ik weeg zelf toch ook niet zoveel dat de berijderszijde meer dan de passagierszijde wordt belast. Metaalmoeheid??
Daarnaast ziet t er ook niet uit en rijdt t raar.
De defender is onbeladen en als ik meet dan is de ruimte tussen de wielkast en bovenkant achterband aan de linkerkant 3 cm lager dan aan de rechterkant.
De uitslag bovenkant dak naar links is derhalve nog veel meer.
Hoe komt dit? Veer slap geworden?? Kun je dit ondervangen door blokjes oid te plaatsen. De defender wordt zelden echt zwaar belast, en zeker niet eenzijdig. Ik weeg zelf toch ook niet zoveel dat de berijderszijde meer dan de passagierszijde wordt belast. Metaalmoeheid??
Re: scheve defender 110 uit 2001
De voorveren zijn verschillend, die van de bestuurder (links) zijn iets hoger dan die van de bijrijder, misschien zitten ze er verkeerd om onder.
het kan geen kwaat om ze om te wisselen.
Jan Schober
het kan geen kwaat om ze om te wisselen.
Jan Schober
Veerspanner? Kwestie van schokbrekers losmaken en het chassis omhoog
krikken of mis ik soms wat op mijn defenders?
Huub
krikken of mis ik soms wat op mijn defenders?
Huub
nee, hoor jij mist niks
jou manier is wel de makelijkste als je het aan beide kanten gelijk doet, en ff de moeren van de hockeysticks wat oplossen
jou manier is wel de makelijkste als je het aan beide kanten gelijk doet, en ff de moeren van de hockeysticks wat oplossen
oplossen van de hockeysticks was bij mij alleen nodig toen ik de verlengde veren er onder plaatsde. De standaard veren pasten gewoon.
als ik aan 1 kant een veer vervang wil ook nog wel eens een potkrik tussen de as en het chassis zetten (scheelt een hoop werk)