Koppel 3,9 V8i
Geplaatst: do 14 apr 2005, 00:46
Vraagje:
Ik heb een probleempje met mijn Discovery 3,9 V8i op LPG. De trekkracht onderin het toerengebied (tussen 1750 - 2250rpm) is matig. Zeker als ik met 85km/h rijd en ik wil naar de 100 toe, dat stukje duurt langer dan van 100 naar 140km/h (zonder de kick-down te gebruiken, maar net zoveel gas geven dat de automaat in 4-lock blijft, bijna volgas). Als ik wel de kick-down gebruik gaat de Disco als de brandweer, dus bij hogere toerentallen gaat alles goed.
één probleempje, ik kan hem niet vergelijken als ik op benzine rijdt. Motor loopt op benzine niet erg goed.
Ik heb het volgende gecontroleerd / geprobeerd:
- Luchtfilter / bougies / kabels: alles pas nieuw (niet om deze klacht verv)
- Ontsteking - centrifugaal en vacuum vervroeging goed (vacuum wordt alleen niet gebruikt bij flinke belasting omdat er weinig vacuum te bekennen is met een ver openstaande smoorklep...) Tijdstip: 700rpm: 5° (vacuum los)
- Armer en Rijker mengsel: geen verschil
- Restrictor? in het inlaat trajet: geen verschil
- Verdamper sludge afgetapt: geen sludge
Mijn ideeën raken een beetje op, alleen
1) kan ik nog de verdamper misschien een keertje reviseren. Misschien dat het membraam "stug" is geworden.
2) Ontsteking tijdstip wijzigen (vroeger of later zetten)
Extra info:
- Bouwjaar: 1999
- Motor: 3,9 V8i
- LPG: impco (geen G3 oid)
- km stand: 114.000 km
- probleem bij < 2250rpm alles goed na > 2500rpm
- Motor stottert niet, maar komt gewoon tekort.
IEMAND SUGGESTIES?? of gelijk probleem gezien / gehad.
Of zit ik me nu een probleem in te beelden??
Thanks,
Ruben
Ik heb een probleempje met mijn Discovery 3,9 V8i op LPG. De trekkracht onderin het toerengebied (tussen 1750 - 2250rpm) is matig. Zeker als ik met 85km/h rijd en ik wil naar de 100 toe, dat stukje duurt langer dan van 100 naar 140km/h (zonder de kick-down te gebruiken, maar net zoveel gas geven dat de automaat in 4-lock blijft, bijna volgas). Als ik wel de kick-down gebruik gaat de Disco als de brandweer, dus bij hogere toerentallen gaat alles goed.
één probleempje, ik kan hem niet vergelijken als ik op benzine rijdt. Motor loopt op benzine niet erg goed.
Ik heb het volgende gecontroleerd / geprobeerd:
- Luchtfilter / bougies / kabels: alles pas nieuw (niet om deze klacht verv)
- Ontsteking - centrifugaal en vacuum vervroeging goed (vacuum wordt alleen niet gebruikt bij flinke belasting omdat er weinig vacuum te bekennen is met een ver openstaande smoorklep...) Tijdstip: 700rpm: 5° (vacuum los)
- Armer en Rijker mengsel: geen verschil
- Restrictor? in het inlaat trajet: geen verschil
- Verdamper sludge afgetapt: geen sludge
Mijn ideeën raken een beetje op, alleen
1) kan ik nog de verdamper misschien een keertje reviseren. Misschien dat het membraam "stug" is geworden.
2) Ontsteking tijdstip wijzigen (vroeger of later zetten)
Extra info:
- Bouwjaar: 1999
- Motor: 3,9 V8i
- LPG: impco (geen G3 oid)
- km stand: 114.000 km
- probleem bij < 2250rpm alles goed na > 2500rpm
- Motor stottert niet, maar komt gewoon tekort.
IEMAND SUGGESTIES?? of gelijk probleem gezien / gehad.
Of zit ik me nu een probleem in te beelden??
Thanks,
Ruben