slip diff. olie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
joris

slip diff. olie

Bericht door joris »


Hallo prikkers

Was vanmiddag bij de automaterialen handel voor olie voor een limited slip diff.
Alleen konden ze me niet vertellen wat voor een olie het moest zijn
Ik weet dat het speciale moet zijn maar welke?
Wie kan dat vertellen

groeten joris
Dennis101

Re: slip diff. olie

Bericht door Dennis101 »

Bij Brezan Alkmaar staat het gewoon tussen de diverse soorten transmissieolie.
Merk en type weet ik niet, maar het staat duidelijk op de flacon vermeld.

Dennis B.
Jan F.

Re: slip diff. olie

Bericht door Jan F. »

[www.shell-lubricants.com]

probeer deze eens is via een goede oliehandel leverbaar.

Groet, Jan F.
"The Real 90"
Hermen Vlothuizen

Re: slip diff. olie

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Om wat voor een limited slip dif gaat het eigenlijk?

Zie voor de verschillen:
[www.a1.nl]

Mocht het gaan om zo'n dif zoals geleverd op de Belgische 4x2's - een Dana powr-lok - dan is het misschien verstandig om ook een "friction modifier" toe te voegen. Zie bijvoorbeeld:
[www.redlineoil.com]

Tot slot een citaat over de theoretische achtergronden van dit verhaal:

bron: [www.turbodieselregister.com]

"Friction modifiers don't increase the friction, they actually reduce it, to a point. Many friction modifiers contain graphite, which is widely regarded as a lubricant. There are other special additives in the mix, but I'm not a chemist so I won't even try....

Clutch-type limited slip diffs theoretically need friction modifier to reduce the tendencies of the friction plates to grab against the steels, causing chatter. The holding power of the limited slip is in the spring pressure, the frictions and steels which make up the clutch pack provide, well, frictionto allow the limited slip function to work. What happens is as the clutch pack starts to apply, the frictions tend to "grab and let go" of the steels very quickly resulting in the chatter or vibration sensation we feel on take-off and under accel in a straight line. The same thing happens when we turn a corner and the clutch disengages to allow the outside wheel to turn faster. The frictions stick to the steels and the subsequent "non-smooth" release is transferred to us as a vibration, chatter, and at worst case the outside tire drags around the corner. By adding the FM, the additional lubricant content allows the clutch pack to engage and disengage smoothly, without the grabby tendencies. We're not talking about lots and lots of lubrication, more like a conditioner.

Some differential oil is "slippery" enough to not require any friction modifier at all. The make-up of the oil is sufficient to allow the clutch pack to work properly w/o needed any 'helper' lubricant. Synthetic lubes are generally regarded as more "slippery" hence why some folks running brands A, RP, RL, LE, among others don't need to run the FM.

If a clutch-type LS is ran using an oil that needs friction modifier's help, you'll definitely feel the chatter, binding, etc. Premature clutch material wear, tire wear, and the driveability "concerns" are the only drawbacks. Conversely, adding too much friction modifier can reduce the holding capacity of the LS unit, also....there is a fine line between just enough without getting in the way and so much that the clutches just slip and slip....."

Hermen
Jan F.

Re: slip diff. olie

Bericht door Jan F. »

Nog eentje, nog beter verkrijgbaar.....
[www.pzlqs.com]

Groet, Jan F.
"The Real 90"
Larosaurus

Re: slip diff. olie

Bericht door Larosaurus »

En nog deze uit eigen land nog wel:
www.mpmoil.nl/index2.htm
onder 10000ls gearoil limited slip 90 W gl-5
Larosaurus

Re: slip diff. olie

Bericht door Larosaurus »

Excuses,

Onder producten, versnellingsbakolieen en dan de rest, effe zoeken.
Plaats reactie