past SIII tussenbak op SII

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wilberthje

past SIII tussenbak op SII

Bericht door wilberthje »

dets de kwestion.

Overweeg voor mijn SIII een groter overbrenging in de tussenbak. Wil dit eigenlijk doen met een nieuwe oude tussenbak en dan mijn huidige gebruiken in de FC (twee vliegen in 1 klap).
Maar past dit eigenlijk wel een SIII tussenbak op een SII. of is dit toch niet aan te raden.

Moet ik dan ook opletten wat voor tussen bak ik op de kop tik voor dit plannetje (project voor volgende winter waarschijnlijk, in de nieuw schuur met smeerput als het allemaal een beetje meezit . Hoop dan ook de TL-verlichting zo hoog op te kunnen hangen dat ik niet meer net als afgelopen weekend met m'n voorhoofd de buizen kapot stoot :~ )
Floris - SIIb FC (in wording)

Re: past SIII tussenbak op SII

Bericht door Floris - SIIb FC (in wording) »

Uiteraard wacht ik ook met smart op een verlossend antwoord op deze zeer interessante vraag.
m.a.w.
Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jep past zonder al te veel problemen alleen andere koppelingscilinder/leiding nodig deze zit aan de andere zijde. Verder even opletten met koppelingsplaten ed.

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Je moet je TL balken ophangen aan kettingjes. Stoot je er dan tegen aan dan gaan ze opzij ipv dat ze in gruzelementen storten. Zo hangen ze ook boven mijn net geverfde BLING brug.

groet Frank

(die het hele weekend zijn werkplaats gepoetst heeft.
wilberthje

Bericht door wilberthje »

Je hebt het nu volgens mij over de hele bak. Maar ik wou eigenlijk mijn minder sterke gesynchroniseerde bak in de SIII houden en alleen het tussenbakje/verdeelbak overbouwen aan de wat robuustere SII bak van de FC.

De koppeling cilinder zit dus blijkbaar verschillend bij de SII en SIII, dan moet ik eens kijken hoe dat zou werken met mijn perkins blok. Weet eigenlijk niet hoe ze dit pas gemaakt hebben, dus of het uitwisselen van de hele bak dan wel een optie is.

Groet,Wilberth
Plaats reactie