Beste lezer,
Ik ben op zoek naar (zeer) oude Landrovers en (zeer) oude Landrover-onderdelen (o.a. banden) voor een hele kleine Landrover-onderhoudsgarage in Gambia (West-Afrika).
De bewoners van Gambia zijn over het algemeen berijders van zéér oude auto's (soms tot wel 30 jaar oud) en u kunt zich waarschijnlijk goed voorstellen dat deze vaak e.e.a. mankeren. Zeker gezien het intensieve gebruik (ze zitten vaak zelfs op de daken van de auto's om zoveel mogelijk mensen tegelijkertijd te vervoeren!!). Wanneer een auto stuk gaat is het zeer moeilijk om aan vervangende onderdelen te komen.
Tijdens mijn verblijf in Gambia heb ik kennis gemaakt met een Ierse man die is geemigreerd naar Gambia om aldaar zijn brede kennis op Landrover-gebied te delen; hij leert de lokale mensen hoe een eenvoudig mankement zelf te verhelpen is en hij leidt sommige van hen zelfs op tot volleerd auto-monteur!
Kent u misschien garages, (Landrover-)dealers, sloperijen of gulle gevers die mij (en daarmee dan ook de mensen van Gambia) zouden willen helpen hiermee? Neem dan alstublieft contact op met landrovergambia@hotmail.com.
U kunt het zo gek niet bedenken of ze kunnen het gebruiken; zelfs compleet opgereden banden waar geen profiel meer op zit wordt daar gezien als waardevol!
Alvast bedankt voor uw moeite!
Met vriendelijke groet,
Landrover Gambia
Talitha
Gratis oude onderdelen voor Gambia?
Re: Gratis oude onderdelen voor Gambia?
>....en hij leidt sommige van hen zelfs op tot volleerd >auto-monteur!
Aan onderdelen kan ik je niet helpen, maar...
Als je naast onderdelen ook zoekt naar gereedschap voor een project dat mede als doel heeft om jongeren via een opleiding aan een zelfstandig bestaan te helpen, is het wellicht mogelijk om via de stichting Gered Gereedschap aan het benodigde gereedschap te komen. Er is dan wel onder meer een toets op draagkracht en integriteit van het project nodig.
Neem als dat interessant klinkt even contact met me op. Ik ben niet in de positie om hier toezeggingen over te doen, maar ik kan je als secretaris van de Haagsche tak van Gered gereedschap wel de weg wijzen.
Hermen
Aan onderdelen kan ik je niet helpen, maar...
Als je naast onderdelen ook zoekt naar gereedschap voor een project dat mede als doel heeft om jongeren via een opleiding aan een zelfstandig bestaan te helpen, is het wellicht mogelijk om via de stichting Gered Gereedschap aan het benodigde gereedschap te komen. Er is dan wel onder meer een toets op draagkracht en integriteit van het project nodig.
Neem als dat interessant klinkt even contact met me op. Ik ben niet in de positie om hier toezeggingen over te doen, maar ik kan je als secretaris van de Haagsche tak van Gered gereedschap wel de weg wijzen.
Hermen