Heel Watt (???????of amperage)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
JW

Heel Watt (???????of amperage)

Bericht door JW »

Ik ben nu al een tijdje zo eens om me heen aan het kijken naar mooi geprijzde relais voor mijn liertje.

Nergens kan ik vinden hoeveel Amperes die dingen zijn.

Volgens de specs trekt de lier 140A bij volle belasting (3600) op de eerste kabellaag.
Het is een 24V lier Ramsey DC-24-200

Gaan die Ampjes nu ook echt door het relais of worden deze alleen met stuurstroom belast.

Als ik op [www.winchrepairs.co.uk] kijk kosten ze een pondje of 12 dus voor maximaal ? 20,00 het stuk moet ik ze toch wel ergens kunnen kopen hier in de buurt dacht ik.

Op [www.haco-services.nl] kom ik er ook wel tegen (? 31,90) maar nergens kom ik een amperage tegen.

Er is laatst ook over gekwebbeld en daarom ben ik er weer ingedoken.

Alleen de technische specifiaties van de relais blijft een donker gebied waar maar geen licht in komt.
[beta.prikpagina.nl]

Op mijn speurtocht kwam ik nog wel een leuke site tegen waar leuke info voor de vonkentrekkers (electro knutselaars)
[www.haco-services.nl]

Wie heeft voor mij het juiste antwoord?????

Alvast heel erg bedankt

Jan Willem
schroten

Re: Heel Watt (???????of amperage)

Bericht door schroten »

Als de lier 140A trekt, gaan die ook door het relais heen. De stuurstroom is het kleine stroompje dat het relais aantrekt. (Net als het startrelais bij je startmotor, een klein stroompje schakelt een grote stroom)
groet
Hans
andre k

Re: Heel Watt (???????of amperage)

Bericht door andre k »

Ben voor je aan het zoeken geweest, maar ze zijn niet erg scheutig met gegevens over die relais. Maar ze horen bij die lieren dus zullen ze die stromen wel kunnen verdragen.
Plaats reactie