stuurbekr. disco> defender.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul KampeerRover

stuurbekr. disco> defender.

Bericht door Paul KampeerRover »

Jullie kunnen begrijpen dat voornamelijk ik blij ga worden met de inbouw van een 200tdi in onze 110. Om mijn vriendinnetje te overtuigen van deze geldverslindende actie, want hij rijdt toch goed?, heb ik wat "goedmakertjes"nodig om deze ombouw kracht bij te zetten.
1 van deze goedmakers is de montage van een stuurbekrachtiging.
Vraag: kan ik de bekrachtiging uit een disco (1991) monteren in een 110 (1986)
waar moet ik rekening meehouden. Beide stuurhuizen zijn 4 bouts- modellen.
Jorrit had me reeds e.e.a. uitgelegd, maar misschien hebben meerdere mensen ervaring.

Groet, Paul
Puffino

Re: stuurbekr. disco> defender.

Bericht door Puffino »

Ik heb zelf een RR stuurbekrachtiging, schijnt. Hoeveel bouts weet ik effe nie tmeer uit mijn hoofd, maar ik kan ik nazoeken.

Dat is echter geen Disco.

je hebt er wel iets voor over he, om je relatie op peil te houden ;-)

Sander 110 "Snorkel", gezegend met stuurbekrachtiging!
Roald

Bericht door Roald »

past zonder problemen je moet alleen ff een plaatsje voor het reservoir vinden (zit bij een disco links maar bij een 110 rechts
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ik hoop dat je vriendin de weg naar dit prikbord nog niet heeft gevonden, anders mag je wel met nóg betere goedmakertjes komen..

Jorrit heeft een rechts-gestuurde landrover, dat maakt waarschijnlijk wel wat uit.

En hoe ga je het verschil tussen de 24-volt van de auto en 12v van de motor oplossen? Een 24v-startmotor zoeken? of een 12-v dynamo voor de 12v startmotor erbij?

ennuh: hoe ga jij het met uitlaatspruitstuk e.d. doen?

kortom: ik heb ook alleen maar vragen, en geen antwoord op de jouwe

gr, Chris 110..
www.opwielen.nl
Puffino

Bericht door Puffino »

De stuurbekrachtigings pot met olie zit links, bij mij, een linksgestuurde 110.

Kijk desnoods even op mijn site, met foto's. Niet dat je daarop zo heel veel ziet, maar toch. Het is de pot met witte dop. ("<a href="[www.runde.nl], kijk een potje. Ja, nou fijn. Daar zit ie dus</a>." ).

En zeg nou niet "hij zit dus toch rechts op de foto!" ;-)

Sander 110 "Snorkel"
Paul KampeerRover

Re: stuurbekr. disco&gt; defender.

Chris,

ik ga de gehele auto ombouwen naar 12 volt.
de duurdere onderdelen zitten reeds aan de motor, t.w. startmotor en dynamo.
Een 12 volts kachelventilator heb ik al evenals wat andere kleinere zaken als ruitensproeier pomp, lampjes, claxon,12 volts webasto etc.
Het "enige" wat is nog moet organiseren is een ruitenwissermotor en een 12 volts lier. Misschien dat iemand mijn lier wil ruilen.
Het 1e stuk uitlaat gaat uit een saab komen, die ik overigens nog niet heb gevonden. verder wordt de rest van de uitlaat vervangen. De 200 tdi uitlaat heeft een veel grotere diameter. de huidige uitlaat heb ik welliswaar 7000 km geleden vervangen, maar zal de hoge uitlaattemperatuur niet aankunnen van een turbo. Bovendien is de diameter onvoldoende groot, wat een optimale airflow verhindert. ( kan zomaar 15 pk schelen en is niet goed voor de motor)

gr. Paul
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Dank voor de info, Paul.

De metertjes moeten denk ik ook aangepast worden, incl de sensoren (brandstofmeter e.d?)

Ik heb overleg gehad met mijn garage over het exorbitant hoge olieverbruik. (de olie zorgt trouwens wel voor meer compressie, waardoor de motor wel krachtiger is..). We gaan nu maar op zoek naar een ander onderblok, maar da's moeilijk te vinden. een 200Tdi is een reele optie (en eindelijk ook een stap vooruit na al die ellende). Alleen jammer dat er net een nieuwe midden-en einddemper en een nieuwe (revisie) startmotor op zitten, en er nog geen jaar geleden een splinternieuwe brandstofpomp op is gezet, mischien is het nog te verkopen.

gr, Chris
geertjan

Bericht door geertjan »

Chris,

Ga voor dat onderblok maar eens naar van Dam in Rheden.
die heeft voldoende liggen (niet bellen maar er naar toegaan)

Geertjan
110

Bericht door 110 »

Paul,

als je nog van 24 Volts onderdelen af "moet",
houd me dan op de hoogte.

Groet
Paul KampeerRover

Wat heb je nodig?