Hallo allemaal,
Wie weet er , wat er aan de hand is als het wijzertje van de oliemeter in mijn laro 109 ex-leger van hoog naar laag schommelt . En uiteindelijk blijft staan op heel hoog in het rode vakje. Ook als ik wegrij begint dit al na enkele minuten.
Er zit olie voldoende in. En hij rijd normaal. Misschien het meterje kapot gegaan?
Wie weet het?
Alvast bedankt, Jan
Olietemperatuur Laro 109
Re: Olietemperatuur Laro 109
IK denk gewoon een stroom stooring is de aarde goed krijgt de oliedruk meter de signalen die hij moet krijgen.
Meten is weten,
groeten,
Marc
Meten is weten,
groeten,
Marc
Heb ik ook gehad,Is het zo'n Smith's meter?Die kunnen niet uit elkaar.Ik heb hem vervangen en daarna was het prima.
De meter is erg gevoelig voor een massa-probleem.Wees er zeker van dat alles goed aan gesloten is en dat alles goed massa heeft...
Succes!
De meter is erg gevoelig voor een massa-probleem.Wees er zeker van dat alles goed aan gesloten is en dat alles goed massa heeft...
Succes!
Hoi Jan,
probeer eens te meten/voelen of je daadwerkelijk een veel te hoge olie temp hebt. dit lijkt me sterk na enkele minuten draaien.
slechte verbindingen of sluiting kan dan idd de oorzaak zijn.
als je achter je dashboard gaat zoeken pas dan op dat je niet per ongeluk iets los trekt want het is een warboel daar en je zal niet de eerste zijn die rookwolkjes heeft zien ontstaan.
de Smith klok kan prima uitelkaar maar daar schiet je niet veel mee op.
de sensoren begeven het ook vaak. volgens mij krijgen ze nl iets teveel stroom in een 24V systeem maar daar verander je niets aan.
nieuwe sensor plaatsen en hopen dat die het weer ff blijft doen. neem liefst een ECHTE LandRover sensor. deze zijn vaak iets robuster.
succes,
Yuri
SIII 109D
probeer eens te meten/voelen of je daadwerkelijk een veel te hoge olie temp hebt. dit lijkt me sterk na enkele minuten draaien.
slechte verbindingen of sluiting kan dan idd de oorzaak zijn.
als je achter je dashboard gaat zoeken pas dan op dat je niet per ongeluk iets los trekt want het is een warboel daar en je zal niet de eerste zijn die rookwolkjes heeft zien ontstaan.
de Smith klok kan prima uitelkaar maar daar schiet je niet veel mee op.
de sensoren begeven het ook vaak. volgens mij krijgen ze nl iets teveel stroom in een 24V systeem maar daar verander je niets aan.
nieuwe sensor plaatsen en hopen dat die het weer ff blijft doen. neem liefst een ECHTE LandRover sensor. deze zijn vaak iets robuster.
succes,
Yuri
SIII 109D
Bedankt voor jullie reacties.
Maar op het gebied van meters en massa e.d heb ik niet veel verstand.
Maar ik rij denk ik nog wel veilig naar een Landrover garage om even te laten kijken of het weer te repareren is. Want de olie van de auto is niet echt heet .En hij rijd verder prima.
Groeten, jan.
Maar op het gebied van meters en massa e.d heb ik niet veel verstand.
Maar ik rij denk ik nog wel veilig naar een Landrover garage om even te laten kijken of het weer te repareren is. Want de olie van de auto is niet echt heet .En hij rijd verder prima.
Groeten, jan.