27 mc

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard 110 V8

27 mc

Bericht door Richard 110 V8 »

Ik ben voor het eerst op de prikkersdag geweest.
En ik vond het helemaal geweldig,nu heb ik begrepen dat er onder het konvooirijden
via de 27 mc bakkies leuk werd geouwehoerd op kanaal 16.
Vraag is in hoeverre leeft dit bij de larorijders of kwam het nu toevallig leuk van pas tijdens een prikkersdag.
M.a.w moet ik op zoek naar een inbouwsetje !!

Gr Richard
Erik Vos

Re: 27 mc

Bericht door Erik Vos »

4x4=16
Marco D90

Bericht door Marco D90 »

op marktplaats staan er genoeg voor bedragen tot 50 eurie.........
4x4=16 :-)
Ik heb mn bak meestal aanstaan
Richard 110 V8

Waar moet ik letten bij de aanschaf ?
Hoeveel kanalen,zendsterkte, bestaan er ook handsets die via de accu zijn te voeden
ivar

Bericht door ivar »

ha die richard het belangrijkste is dat je het bakkie en de antenne als set koopt, de antenne is afgesteld op het bakkie. is dit niet goed is de ontvangst minder en kan je dus minder ver/zuiver met mekaar praten.
er besteen ook handsets maar die zijn in de auto wel wat minder handzaam
waar voorde rest op te letten ?? zoveel verschillen zitten er niet in lagere prijs klasse

groeten ivar van leeuwen

www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl (niet af)
Richard 110 V8

Bedankt voor je advies Ivar
andre k

Bericht door andre k »

Ik heb uit de tijd dat het nog illegaal was nog een auto antenne met zo'n draaibaar topje voor het afstemmen. Dit stamt uit de tijd dat de 27MC nog am was. Zou deze antenne ook voor de moderne bakkies gebruikt kunnen worden? 't is namelijk een mooi en stevig ding en dan heb ik hem niet voor niets 25 jaar bewaard.
durk

Bericht door durk »

Richard,

Het maakt niet uit of je een bakje en een antenne als set koopt! Je kunt iedere antenne namelijk simpel 'afstellen' mbv een swr-meter. Veel LaRo rijders hebben wel zo'n ding, er is vast wel iemand in de buurt om em even af te stellen.

Doe anders even een zoekopdracht, er is laatst nog veel over besproken, de 'standaard' bakjes hebben 40 kanalen en 4 Watt zendvermogen.

Wat handig is op een bakkie is een 'RF GAIN' knop. Hiermee kan je samen met de 'SQUELCH' knop je ontvangstbereik enigszins beperken. Handig wanneer er errug sterke signalen van veraf overal overheen blazen. Voor de rest hebben de luxere bakkies een signaalmeter waarmee je kunt zien hoe je eigen zendvermogen is en hoe het ontvangen signaal binnen komt.
ivar

Bericht door ivar »

ik zou het niet weten, tenminste ik weet niet de verschillen tussen nu en toen (ik denk niet dat het heel veel zal zijn )
misschien kan een zendammateur je daar meer oververtellen of op [zendamateurs.startpagina.nl]
en anders gewoon een verkooppunt

groeten ivar van leeuwen

www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl (niet af)
Otto 300tdi/130

Bericht door Otto 300tdi/130 »

voor de goede orde, denk eraan dat 27mc nog steeds vergunningsplichtig is. in Nl niet zo'n probleem, in een aantal buitenlanden wil er af en toe verschrikkelijk vies over worden gedaan als je geen papiertje kan overhandigen. (en dit geld al helemaal voor de jokers die hun bakkie voorzien van extra versterkers e.d.)
Plaats reactie