Wat heb ik nodig bij mijn 200TDi
Wat heb ik nodig bij mijn 200TDi
Goedenavond prikkers,
Vorige week heb ik al eens gemeld dat ik denk mijn 90 2.5 N/A om te bouwen naar een 200 TDi.
Ik heb op de prikkersdag geprobeed Jorrit te vinden en achteraf heb ik hem op heel veel foto's heel fotogeniek op zijn zij zien liggen maar niet gesproken.
Daarom toch nog even een vraag:
Als ik overga tot deze conversie, wat heb ik dan allemaal naast de motor nodig en wat kan ik hergebruiken.
Ik denk dan aan onderdlen zoals de startmotor, dynamo, uitlaat, radiator etc.
En als ik overga tot aanschaf van een disco motor, dan moet ik de turbo draaien en de stuurstang aanpassen heb ik begrepen. Zijn er nog meer verschillen waar ik dan op moet letten?
Ik ben benieuwd naar jullie reacities.
Groeten,
Peter
Vorige week heb ik al eens gemeld dat ik denk mijn 90 2.5 N/A om te bouwen naar een 200 TDi.
Ik heb op de prikkersdag geprobeed Jorrit te vinden en achteraf heb ik hem op heel veel foto's heel fotogeniek op zijn zij zien liggen maar niet gesproken.
Daarom toch nog even een vraag:
Als ik overga tot deze conversie, wat heb ik dan allemaal naast de motor nodig en wat kan ik hergebruiken.
Ik denk dan aan onderdlen zoals de startmotor, dynamo, uitlaat, radiator etc.
En als ik overga tot aanschaf van een disco motor, dan moet ik de turbo draaien en de stuurstang aanpassen heb ik begrepen. Zijn er nog meer verschillen waar ik dan op moet letten?
Ik ben benieuwd naar jullie reacities.
Groeten,
Peter
Re: Wat heb ik nodig bij mijn 200TDi
voor radiateur heb je sowiezo een ander voor nodig of je moet een andere Intercooler vinden en op een andere plaats monteren. deze zit bij de 200 namelijk naast de radiateur.
gr,
Roland
gr,
Roland
De radiator en interkoeler van de disco moet je verbouwen zodat deze in je defender past (is iets hoger) de kabelboom past zo van je 2,5. de temperatuur sender zit op een andere plaats, maar is als het goed is al aanwezig aan je kabelboom. Anders de kabelboom van de 200 gebruiken, de latere 200 heeft andere motorsteunen, maar het blokje kan ook voorzien worden van je oude motorsteunen zodat het gewoon in je chassis steunen past. de turbo kun je met een rubber hamer een kwartslag draaien, de acturator voor de wastegate blijft op de zelfde plaats en daarvoor moet je even een andere steun maken, de interkoeler buizen zul je moeten verlengen omdat de radiator en interkoeler verder weg staat.
voor de fan zul je een tunnel moeten fabriceren, cq elctrische fan moeten aanschaffen.
links past e.e.a. precies langs je stuurstang. voor de turbo neem je een turbo bocht van een saab 900, 2,3 liter (geloof ik, ander kan ik dat even opzoeken.) deze schroef je met de drie bouten zo op je disco spruitstuk, Voor de itlaat bocht kan de oude 2,5 fungeren als de diameter overeenkomt.
motor en bak past gewoon op elkaar, (een bout gaat geloof ik niet passen en die moet je wegnemen.) De uitlaat van een turbo kan net voor je schutbord zeer heet worden, dus gebruik hitteschildjes daar waar je de warmte weg wil houden. (gas/kilometer kabel, startmotor.)
brandstof leidingen kun je zo overzetten, let op dat de instroom/uitstroom op de opvoer pomp andersom zitten. waar je het luchtfilter moet laten moet je maar even bekijken, de ruimte linksvoor gaat behoorlijk vol zitten.
Anton (ook zelf een 200 gemonteerd, maar dan wel met een defender spruitstuk.)
voor de fan zul je een tunnel moeten fabriceren, cq elctrische fan moeten aanschaffen.
links past e.e.a. precies langs je stuurstang. voor de turbo neem je een turbo bocht van een saab 900, 2,3 liter (geloof ik, ander kan ik dat even opzoeken.) deze schroef je met de drie bouten zo op je disco spruitstuk, Voor de itlaat bocht kan de oude 2,5 fungeren als de diameter overeenkomt.
motor en bak past gewoon op elkaar, (een bout gaat geloof ik niet passen en die moet je wegnemen.) De uitlaat van een turbo kan net voor je schutbord zeer heet worden, dus gebruik hitteschildjes daar waar je de warmte weg wil houden. (gas/kilometer kabel, startmotor.)
brandstof leidingen kun je zo overzetten, let op dat de instroom/uitstroom op de opvoer pomp andersom zitten. waar je het luchtfilter moet laten moet je maar even bekijken, de ruimte linksvoor gaat behoorlijk vol zitten.
Anton (ook zelf een 200 gemonteerd, maar dan wel met een defender spruitstuk.)
Bedankt voor jullie reacties, het wordt me al wat duidelijker.
Nu nog op zoek naar een goede motor.
Nu nog op zoek naar een goede motor.
Hoi Anton,
Heb jij dat 200Tdi-spruitstuk bij Paddock/Graddock besteld? (stond een ad. voor ong 50 pond). En hoe veel werk is het dan ? (ook nog stuurstangen draaien e.d.?)
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Heb jij dat 200Tdi-spruitstuk bij Paddock/Graddock besteld? (stond een ad. voor ong 50 pond). En hoe veel werk is het dan ? (ook nog stuurstangen draaien e.d.?)
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Chris,
Het blijkt dat het uitslaatspruitstuk kopen geen punt is, alleen het inlaatspruitstuk is moeilijk te vinden en kostbaar.
Gr. Paul
Het blijkt dat het uitslaatspruitstuk kopen geen punt is, alleen het inlaatspruitstuk is moeilijk te vinden en kostbaar.
Gr. Paul
spruitstuk komt denk ik van een defender. die kreeg ik er gewoon bij. dus.
anton
anton
Even een correctie op Anton, de standaard uit laat kan je niet houden deze heeft een kleinere diameter en met de korte bocht (van idd een saab volgens mij een 9000 2,3 turbo, dat 2,3 turbo weet ik zeker, het is een 900 of een 9000) creeer je teveel tegen druk als je er ook nog een dunnere uitlaat opgaat zetten. De standaard 90 200TDI uitlaat Kun je voor nog geen 200 Euro kopen niet op bezuinigen dus. Je moet deze wel een aardig stukje verlassen maar als je dat wilt zien ben je altijd welkom.
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
[www.lr-Annabel.fotopic.net]
Die volgens mij zijn aanwezigheid toch niet onopgemerkt voorbij heeft laten gaan
[www.lr-Annabel.nl]
Die volgens mij zijn aanwezigheid toch niet onopgemerkt voorbij heeft laten gaan
Jorrit,
Ik begrijp ook niet dat ik dat gemist heb, maar denk dat ik toen vast zat in de blubber. In ieder geval was ik op zoek naar een 110 met zijn stuur rechts en niet zijn stuur onder of boven.
Maar alle gekheid op een stokje, ik begreep dat je in Zwolle woont, en dat is wel een beetje ver voor een kijkje vanaf Schoonhoven. Een paar fototjes van het compartiment met alle onderdelen op zijn plaats zou me wel helpen. Kun je me die misschien mailen?
Alvast bedankt.
Peter
Ik begrijp ook niet dat ik dat gemist heb, maar denk dat ik toen vast zat in de blubber. In ieder geval was ik op zoek naar een 110 met zijn stuur rechts en niet zijn stuur onder of boven.
Maar alle gekheid op een stokje, ik begreep dat je in Zwolle woont, en dat is wel een beetje ver voor een kijkje vanaf Schoonhoven. Een paar fototjes van het compartiment met alle onderdelen op zijn plaats zou me wel helpen. Kun je me die misschien mailen?
Alvast bedankt.
Peter
Jorrit woont in Apeldoorn en het laswerk is echt de moeite waard
Cheers Bowy Jorrit zijn huislasser met als resultaat een sterk genoege bumper om op te leunen als je op zijn dak ligt
Cheers Bowy Jorrit zijn huislasser met als resultaat een sterk genoege bumper om op te leunen als je op zijn dak ligt
Oh,
Apeldoorn is wel wat dichter bij, maar toch al gauw een uurtje rijden.
Dus Jorrit, als je foto's hebt hou ik me aanbevolen.
Groetjes,
Peter
Apeldoorn is wel wat dichter bij, maar toch al gauw een uurtje rijden.
Dus Jorrit, als je foto's hebt hou ik me aanbevolen.
Groetjes,
Peter
En foto's van zijn uitlaatsysteem zijn er ook genoeg.
Dennis B.
Dennis B.
Ik ben ook geintresseerd in die foto's. Kun je die npagina op je website niet wat uitbreiden? er zijn meerde mensen die de ombouw hebben gedaan, maar niemand lijkt de moeite te hebben genomen om er een handleiding voor na-apers van te maken.Ik hoop dat de klus niet zo lastig is dat je na afloop er nooit meer aan herrinnerd wilt worden...
Begrijp ik het goed dat je het uitlaatspruitstuk en beide dempers moet vervangen voor Def-Tdi-versies? (of de uitlaatbocht van een saab)
gr, Chris 110
Begrijp ik het goed dat je het uitlaatspruitstuk en beide dempers moet vervangen voor Def-Tdi-versies? (of de uitlaatbocht van een saab)
gr, Chris 110
Ik heb destijds het hele uitlaat systeem van een 110 defender 200TDI genomen, dan weet jet zeker dat het goed komt met de druk enz.
[www.lr-Annabel.nl]
[www.lr-Annabel.nl]
Mijn site [www.lr-annabel.nl] kan ik helaas niet Update, omdat mijn Computer dusdanig oud en instabiel is dat hij dat niet meer trekt, ik kan wel wat fotootjes op [www.lr-Annabel.fotopic.net] plaatsen, en het is een redelijke klus, en iedere keer dat ik de foto's zie moet ik weer denken aan hoe mijn startmotor is weg gebouwd, dat als deze het begeeft het hele blok er uit moet. hier wil ik idd niet te vaak aan herinnerd worden. Daarnaast vind ik het wel leuk om bij tehouden hoe veel mensen mij na apen.
[www.lr-Annabel.nl]
[www.lr-Annabel.nl]