hmmm, vandaag een gastest gedaan en er is een koppakking lek. Nu heb ik gelezen dat er twee soorten zijn, natrekbare en een gewone.
Welke wordt geadviseerd voor een 90V8 uit 1989 op LPG?
Is er een methode om te bepalen welke van de twee pakkingen lekt of gewoon maar beiden vervangen?
Hoeveel werk is het ongeveer, dag afbouwen en een dag opbouwen ongeveer??
En weet iemand of de koppen gevlakt moeten worden of dat het ook zonder kan??
bij voorbaat dank voor de antwoorden
gr
Rik
welke koppakking en nog wat vragen
Re: welke koppakking en nog wat vragen
Ik zou beginnen met het uitvoeren van een compressietest! Hieruit kun je achterhalen of je een lekke koppakking hebt.
De vlakken kun je controleren d.m.v. een goede stalen rij, controleer ook meteen het motorblok!
Groeten Maarten
De vlakken kun je controleren d.m.v. een goede stalen rij, controleer ook meteen het motorblok!
Groeten Maarten
Re: welke koppakking en nog wat vragen
Ken je de site van RPI engineering? Het is even zoeken, maar er staat enorm veel informatie over de V8 op:
[www.v8engines.com]
Hermen
[www.v8engines.com]
Hermen
Re: welke koppakking en nog wat vragen
Koppaking bij 90 vervangen is ca 6 uur werk. 2 uur afbouwen, 1 uur schoonmaken, 1 uur patat met frikandellen en 2 uur weer opbouwen...
Cheers bowy
Cheers bowy