Ik heb mijn warn 8000 aan de bumper vastgezet en alle stroom kabels aangesloten op de relais kast.
Ik heb de verbindingen gekontroleerd en alles is juist aangesloten. of ik mot het helemaal mis hebben.
Ik heb jammer genoeg mijn afstandsbediening niet bij me dus het is lastig uitproberen maar met een paar losse draadjes is het mogelijk de afstandsbediening te simuleren.
De relais schakelen wel in maar de lier doet het niet.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik ga zo nog een keer ff alles nalopen en door meten.
hopelijk heb ik het opgelost vóór morgen.
adviezen en tips zijn welkom.
Ik bivakkeer momenteel in Dordrecht
Ian
Help.. Mijn lier doet het niet
Re: Help.. Mijn lier doet het niet
toch nog ff een keer alle aasluitingen op juistheid nalopen.
-heb je alles goed geaard???
-als je relais klikken doen die het dus, zou ik de aansluitingen van het relais naar de lier nog maar eens nalopen.
- met de relaiskast los van de lier,...probeer met 2 kabels de lier rechtstreeks op de accu,..doet ie het dan wel??
-heb je alles goed geaard???
-als je relais klikken doen die het dus, zou ik de aansluitingen van het relais naar de lier nog maar eens nalopen.
- met de relaiskast los van de lier,...probeer met 2 kabels de lier rechtstreeks op de accu,..doet ie het dan wel??
Re: Help.. Mijn lier doet het niet
Roald
Als ik de kabels rechtstreeks op de accu zet welke moet ik waar op zetten?
Aan de lier zijn er 3 aansluitingen
Anchor, F1 en F2
De lier zelf is aan massa vast geschroefd (bumber,Chassis)
Ian
Als ik de kabels rechtstreeks op de accu zet welke moet ik waar op zetten?
Aan de lier zijn er 3 aansluitingen
Anchor, F1 en F2
De lier zelf is aan massa vast geschroefd (bumber,Chassis)
Ian
Re:Hoe je hem kan testen !!
Ian,
Als je een motor heb met 2 aansluitingen dan zijn bijde aan sluitingen voor een plus (1 plus voor linksom en 1 voor rechtsom) de min van de accu gaat dan aan een stuk ijzer van de lier.
heb je 3 aansluitingen (F1, F2 en A) dan is de A voor de min (van de relais), F1 en F2 gaan naar de plus van de relais (voor links en rechtsom)
Er is ook een min nodig voor lier/chassie.
HOE TEST JE HEM ??
De plus van de accu op F1 (of F2) en en de min van de accu op een stuk ijzer van de lier (er gebeurt nog niets)
Dan een kabel tussen de A en F2 (of F1) en bij contact draait de lier !!
Succes
gr Eric
Als je een motor heb met 2 aansluitingen dan zijn bijde aan sluitingen voor een plus (1 plus voor linksom en 1 voor rechtsom) de min van de accu gaat dan aan een stuk ijzer van de lier.
heb je 3 aansluitingen (F1, F2 en A) dan is de A voor de min (van de relais), F1 en F2 gaan naar de plus van de relais (voor links en rechtsom)
Er is ook een min nodig voor lier/chassie.
HOE TEST JE HEM ??
De plus van de accu op F1 (of F2) en en de min van de accu op een stuk ijzer van de lier (er gebeurt nog niets)
Dan een kabel tussen de A en F2 (of F1) en bij contact draait de lier !!
Succes
gr Eric
Re:Hoe je hem kan testen !!
Eric,
Bedankt voor de test tips.
Ik ben net aan het meten geweest en ik heb wel spanning bij de aansluitpolen.
Als ik meet zonder dat ze aangesloten zijn op de lier heb ik 12V
Als ik meet met de kabels op de lier aangesloten dan meet ik maar 5 á 6V.
Kan het zijn dat mijn Accu het gewoon niiet trekt?
Ik heb met draaiende motor gemeten en mijn accu spanning zakte helemaal weg.
Ik ben hier niet in de glegenheid een test te doen. Morgen moet dat wel lukken.
Morgen op de Maasvlakte zal er genoeg kennis aanwezig zijn om een diagnose te stellen en hopelijk mijn probleem verhelpen.
Grt
Ian
Bedankt voor de test tips.
Ik ben net aan het meten geweest en ik heb wel spanning bij de aansluitpolen.
Als ik meet zonder dat ze aangesloten zijn op de lier heb ik 12V
Als ik meet met de kabels op de lier aangesloten dan meet ik maar 5 á 6V.
Kan het zijn dat mijn Accu het gewoon niiet trekt?
Ik heb met draaiende motor gemeten en mijn accu spanning zakte helemaal weg.
Ik ben hier niet in de glegenheid een test te doen. Morgen moet dat wel lukken.
Morgen op de Maasvlakte zal er genoeg kennis aanwezig zijn om een diagnose te stellen en hopelijk mijn probleem verhelpen.
Grt
Ian
Re:Hoe je hem kan testen !!
Ian,
-controlleer de aansluiting van de kabelschoentjes op de kabels eens
-staat je liermoter los ??
-voor dat je gaat testen de lier wel in vrijloop zetten
-controlleer de aansluiting van de kabelschoentjes op de kabels eens
-staat je liermoter los ??
-voor dat je gaat testen de lier wel in vrijloop zetten