kruiskoppeling
kruiskoppeling
het blijkt dat als je monteur 80000km steevast de kruiskoppelingen van je aandrijfassen niet smeert dat ze dan vast gaan zitten. kan iemand mij vertellen hoe ik deze uit elkaar krijg. Heb de veerringen al verwijderd maar nu moeten de lagers er nog uit. En ik wil proberen te kijken of ik ze voorlopig nog ff kan gebruiken tot de nieuwe uit Nederland binnen komen
alvast bedankt
alvast bedankt
Re: kruiskoppeling
Wil je ze maken of ze smeren, ik denk niet dat zelf maken van een kruiskoppeling een optie is, maar wie weet is er iemand zo gek om al eens gedaan te hebben? Ik verbaas me nergens meer over op dit prikbord.
Marijke
Marijke
ik heb er ruim wd 40 in laten lopen en ze bewegen nu weer. denk je dat het vullen met vet voldoende is. speling is heel acceptabel.
Zou een stuk schelen aangezien je hier de onderdelen niet uit de cactussen kan schudden
Zou een stuk schelen aangezien je hier de onderdelen niet uit de cactussen kan schudden
Als het goed is zitten er vetnippels op, die je met een vetspuit regelmatig ( ieder maand) moet smeren.
Marijke
Marijke
ja die heb ik gezien. mmm elke maand na 3,5 jaar nooit, dat zullen ze lekker vinden. bedankt voor je hulp. ga ze direct verwennen.
Speling mag niet! In de bankschroef met een passend dop uit een doppenset pers je ze makkelijk eruit. Hier in Nederland zijn ze niet echt prijzig dus misschien een paar opsturen.
Groeten Henk
Groeten Henk
1keer per half jaar smeren is voldoende,met een heel klein beetje vet het mag er niet uitkomen anders druk je de keringen weg en gaan ze sneller kaduuk.
(als je een boel in de modder en water zit kan het wel wat vaker).
(als je een boel in de modder en water zit kan het wel wat vaker).
laast nog van drie verschillende weer een goed kruisje gemaakt. zelfs de cupjes van een series III zijn erin verwerkt.
een hoop gepriegel, maar op dat moment geld uigespaart. En het zit nog steeds.
Anton (of het verstandig is......)
een hoop gepriegel, maar op dat moment geld uigespaart. En het zit nog steeds.

Anton (of het verstandig is......)
Ik wel
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>