hoi prikkers
ben van plan de 'hotbox' met schoorsteen en slang van m'n uitlaatspruitstuk te verwijderen en de aanzuigluchttemperatuurregeling (gegarandeerde galgendood) eraf te gooien, dat scheelt weer wat vacuüm-gedoe.
daarover heb ik 2 vraagjes:
1. wat is de beste plek om de aanzuigbuis te laten eindigen (of beginnen, als je vindt dat-ie eindigt bij het luchtfilter)
2. waar haal je zo'n buis? ben al eens op zoek geweest om het stukje tussen luchtfilter en luchthapper te vervangen, maar niks gevonden en maar zo gelaten
alvast bedankt voor jullie reacties
gr.
peter
luchtslanginlaat V8
Re: luchtslanginlaat V8
als je veel op LPG rijdt gewoon alle luchtslangen voor het luchtfilterhuis eraf laten .
wij rijden hier in de buurt met meerdere V8's en dat gaat al jaren perfect zo
wij rijden hier in de buurt met meerdere V8's en dat gaat al jaren perfect zo
Als je niet veel waadt, kun je luchtlinlaat het beste in de 'tweede accubak' laten beginnen (als ie in het luchtfilterhuis eindigt). De 'tweede accubak' zit bij een RR aan de linkerkant. De accu zit rechts. Op deze manier wordt koude lucht naar binnen gezogen. Anders krijg je lucht die al door de radiateur is geweest en door de fan naar het luchtfilterhuis wordt geblazen. Hiervoor wordt vaak een soort aluminium flexibele buis of slang gebruikt die veel op afzuigfilters boven fornuizen in gebruik is. In de betere bouwmarkt verkrijgbaar.Gewoon effe met de diameter daar naartoe.
ok, bedankt
het is een 109V8 dus de accubak zit onder de passagiersstoel
ik ga even bij de bouwmarkt zoeken...
gr.
peter
het is een 109V8 dus de accubak zit onder de passagiersstoel
ik ga even bij de bouwmarkt zoeken...
gr.
peter
Als je op LPG rijdt : dan heb je meer lucht nodig en liefst koud, loopt ie beter van. Vandaar dat advies om alle luchtslangen voor het filterhuis eraf te laten. Ik heb zelfs een platte extra trechter gemaakt van alu-plaat en dit voor op het filterhuis gezet om zo tijdens het rijden extra lucht te krijgen. Oppervlakte circa 6 x inlaat filterhuis. Nadeel is wel dat je meer troep in je filterhuis krijgt. Voordeel bijna 1/2 km verder per liter (op de snelweg). Succes !