Afgelopen dagen krijg ik Stumpertje niet meer via de accu gestart. Niet vanwege de kou, maar het lijkt of er geen brandstof (2,25 d) ingespoten wordt. Brandstoftanks zitten beide half vol, filters zijn schoon. Aanslepen werkt, als ie eenmaal loopt, blijft ie prima lopen. Trekt verder normaal, haalt topsnelheden waar oude Defenders moeite mee hebben. Even (uurtje) stilstaan is geen probleem, een nacht is te lang.Het lijkt op een luchtlekje in de Lucas-CAV dieselpomp.Op het oog is de pomp aan de zijkant richting schutbord wel wat vettig/vochtig, verder zie ik geen lekkagesporen.Ontluchten en met de handpomp diesel oppompen levert wel diesel uit de ontluchting op, maar leidt niet tot aanslaan. Waar kan ik het best beginnen? Heb nog een week.......anders wordt het liften langs de A-58
Ik heb het probleem ook. De ene keer is het erger dan de andere keer. Maar meestal start hij wel na 30 seconden. Niet altijd. Dit lijkt afhankelijk van de temperatuur -> accucapaciteit. (de startmotor is dan gloeiend heet)
Ik heb geen luchtbellen in de doorzichtige slang tussen het brandstoffilter en de dieselpomp.
Een lekje in de kunststofretourleidingen kan volgens mij geen oorzaak van dit probleem zijn.
Houd ons op de hoogte als je de oplossing hebt!
succes, vr gr Martin
Jumbo Livingstone 109D stawag 1973
Hoe is zo'n filter eigenlijk ingericht, er loopt (normaalgesproken) toch ook een retourleiding naar de tank of niet?
Hoort die dan niet de lucht mee af te voeren?
Groet, Wilberth
(een andere vertwijfelde oliestoker die de retour opening vanuit het brandstof filter afgedopt aantreft en niet weet of dit nu de oorzaak van z'n probleem met de luchtbelletjes kan zijn)