Helaas is met geen mogelijkheid de moer van de krukaspoelie los te krijgen.
Dop 42 met luchtsleutel, geen effect.
Dop 42 met wringijzer en hamer, geeen effect.
Dop 42 met wringijzer op het chassis, even de startmotor laten draaien, resultaat wringijzer (gedore) krom

Aad K. gebeld, diens advies, koudbeitel en vuistje, geen effect.
Dop 42, auto in versnelling, iemand op de rem, met lange pijp geprobeerd, geen effect.
Met geen mogelijkheid kan ik beweging in de moer krijgen.
Uiteindelijk uit frustratie de voorkant van het blok maar gaan ontvetten. Daarna de motor ongeveer 15 minuten hoog stationair laten draaien.
Het heugelijke feit, geen olie te zien, mhhhm, moet toch ergens vandaan komen.
Uiteindelijk ongeveer 30 km gereden en weer gekeken, hij lekt weer olie, komt gelukkig niet achter een keerring vandaan maar vanonder de olievulpijp.
Deze zaterdag maar even demonteren en goed schoonmaken en met vloeibare pakking weer monteren.
Ga trouwens nog wel even op zoek naar een zwaardere luchtsleutel, ik kan het niet uitstaan dat ik de moer niet los krijg.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"