Stomme olie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mark-109SIII

Stomme olie

Bericht door Mark-109SIII »

Ben zaterdag vol goede moed begonnen aan het vervangen van de pakking van de carterpan en de pakking van mijn opvoerpomp. Mijn 109 lekte daar behoorlijk olie. De carterpan ging er redelijk goed af, maar dan...die oude pakking eraf halen. Wat een rotwerk zeg.

Alles weer in elkaar gezet en wat zie ik zondag? De eerste oliedruppel uit mijn carterpan! Grrrrrrr.

Moest ik ff kwijt...

Mark
P&O109V8

Re: Stomme olie

Bericht door P&O109V8 »

hee Mark,

lekker geklust dus afgelopen weekend... is de lekkage in ieder geval minder dan voorheen?

heb een mooi touw aangeschaft, aanstaande zondag eens uitproberen?

gr.
peter
Geert Jan

Bericht door Geert Jan »

Mark,

Komt mij bekend voor maar dan bij de tussenbak, krijg ik te horen van kenners dat ik me daar niet druk om moet maken, regelmatig peilen als het niet exorbitante verlies is, en waken dat de buren niet uitglijden over de olie.
Schijnt er allemaal bij te horen.
groeten van een collega olie lekker
geert Jan
Wim

Bericht door Wim »

Ook ik kan er niet aan wennen (RR uit '76) dat hij Olie lekt.
Heb al gehoord dat mensen alle keringen en pakkingen vervangen hebben en binnen 1/2 jaar weer lekkages.

Als hij maar lang genoeg lekt wen ik er wel aan. ;-)
Hopenlijk lekt hij nog jaren
Mark-109SIII

Bericht door Mark-109SIII »

Peter,

ja inderdaad, was een hele zaterdag klussen, maar vond het wel erg leuk. Soms vergeet ik hoe gaaf dat klussen is. Klussen was onderdeel van de grote beurt, begint zo langzamerhand schot in te komen.

Wanneer is jouw wagen aan de beurt? Ik wil graag helpen, een keer aan een benzinemotor prutsen is nieuw voor me, dan leer ik weer eens wat. Altijd leuk!

Mark
Jos

Bericht door Jos »

Je weet wat ze zeggen:
Als ie niet lekt, zit er geen olie meer in! ;-)
110

Bericht door 110 »

Pakking rand helemaal schoonmaken en ontvetten, eventueel een beetje terug in vorm tikken en aan beide zijden van de pakking vloeibare pakking smeren. (Let op: niet teveel daar dat anders weggeperst wordt en in de olie kan komen)

De pakking van een carterpan hoeft niet te lekken.

Succes
jack

Bericht door jack »

hallo prikkers

mij lr uit 76 lekt ook,alles nagevraagt ,maar ze zeiden gewoon dat een landrover lekt .
ze zeiden ook als hij niet meer lekt is het niet goed ,ze bedoelde als ze droog zijn bestaat niet by wyze van.
mar ik heb het hier over een paar drupels en geen zwembad
andre k

Bericht door andre k »

Een collega van mij heeft in het leger ongeveer 12 jaar aan landrovers gesleuteld (is dus voor mij een geweldige vraagbaak) Ook die zegt dat een landrover altijd lekt. Zelfs nieuw op de beurs schijnt er al een lekbak onder te staan. Ben ook ergens stickers tegen gekomen met de tekst "Zo hij thuis lekt, lekt ie nergens"
Maar zonder dollen een carterpan of dksel van een tandwielbak moet je met vloeibare pakking wel redelijk dicht kunnen krijgen
Cees S

Bericht door Cees S »

p.s. als je een goede pakking kit gebruikt en dit aan 2 kanten van de pakking smeert plus de passingen ontvet, lekt het gegarandeerd nooit meer.
Je moet alleen iets meer geweld gebruiken om het te demonteren.

Cees S
lightweight s2a (die al 10 jaar niet lekt via de pakkingen)
Roger

Bericht door Roger »

Mijn 2001 Defender TD5 met 40.000 km op de teller lekt bij de hoofdbak en tussenbak ook gewoon olie. Deed ie van begin af aan al. Niet echt zorgelijke hoeveelheden maar toch voldoende om constant vet en zwart te zijn. Als LR liefhebber mag je dat volgens mij niet irritant vinden heb ik me laten vertellen. Toch stoort t mij wel moet ik zeggen. Wat zegt dit over mij?
Plaats reactie