Niet starten..

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Vincent

Niet starten..

Bericht door Vincent »

Hallo!

Discovery 300tdi wil nu bij -8 niet starten! Als het boven de 0 graden is slaat ie altijd al aan nog voordat je de startmotor hoort draaien, onder 0 gaat het iets moeizamer en nu dus helemaal niet meer ondanks veel voorgloeien. Zijn het de gloeibougies of moet ie het dan sowieso na veelvuldig voorgloeien wel doen?

bedankt.
Aad G

Re: Niet starten..

Bericht door Aad G »

5 tot 10 sec en vroem

Aad 300 TDi
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Gaat de startmotor wel rond?

Groet, Jan F.
"The Real 90"
ploertje

Bericht door ploertje »

Starten is inderdaad geen probleem en krabben hoef ik om één of andere reden ook eigenlijk nooit (alleen in de auto en niet buiten ), alleen het in de auto komen wil met een paar graden onder nul nog wel eens een probleem zijn want de sloten zijn dan steevast bevroren. Vanmorgen de mazzel dat er toch nog één deur opging.
Scheelde me fietsen.

Morgen maar weer met z'n neus zo dicht mogelijk tegen de garage zetten. Ja tegen de garage en niet erin want dat past niet, de auto is te hoog of de garage te laag.... Ik snap niet dat ze daar bij de bouw van de huizen tegenwoordig geen rekening mee houden

Irene
Han

Bericht door Han »

kijk nog eens als het iets warmer is, zoals nu, het lijkt mij meer een zwakke accu :-(

Han.
"Lizzie" disco 300tdi automaat
Vincent

Bericht door Vincent »

De accu is nieuw en de startmotor draait netjes rond. Ik heb de bougies eruit gehaald en doorgemeten, twee hebben een oneindige weerstand en twee tussen 2 en 3K Ohm. Dat betekent dus dat ik ze allevier moet vervangen? Op twee goede moet ie toch in ieder geval neigen aan te slaan?

Ik ben straks op weg naar Ede, centraal magazijn Brezan, op de fiets....

Vincent
Erik Hof

Bericht door Erik Hof »

Nou als je toch bij Brezan werkt zou ik het wel weten..........!!!!!!!!!!!!!!

Gewoon alle vier vervangen, moet sowiezo als er één of meerdere kapot zijn. Anders kun je met een week de andere ook vervangen, werk van het werk. De nog goede krijgen dan teveel on hun toch al zwakke donder en gaan dan uiteindelijk ook kapot. Werk hetzelfde als met halogeen lampen van je auto..........

gr erik
Vincent

Bericht door Vincent »

Kwerk niet bij Brezan, maar kom er vaak genoeg om er een behoorlijke korting te krijgen! Ik betaal voor een set van 4 rond de 125 euro en dat is 40 euro goedkoper dan bij de dealer! Goed gezegd trouwens, ik ga ze alle vier vervangen.
Vincent

Bericht door Vincent »

Hoewel, is dat wel zo? Als er twee kapot zijn gaat er door die andere twee toch niet meer stroom lopen????
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dan gaat er inderdaad niet meer stroom lopen, ze zijn echter wel even oud (neem ik aan) dus om die reden is het wel verstandig om ze allemaal tegelijk te vervangen.

Dennis B.
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

Bovendien gaat er meer stroom lopen, alle stroom voor 4 komt uit een accu en door een draad, het spanningsverlies hierover daalt als er maar 2 meedoen ipv 4 en dus loopt er meer stroom.

groet Frank
Frans

Bericht door Frans »

Staat er wel spanning op de draad die naar de gloeibougies loopt.
Even controleren met een spanningszoeker.
Het lampje in het dashbord gaat altijd branden, ook als de bougies niets doen.

Frans Bonnes
Vincent

Bericht door Vincent »

Okee jongens en meisjes, het probleem is opgelost. Vier nieuwe gloeipluggen en voilà! De weerstand van die dingen moet dus zo'n beetje onder de 1 Ohm zitten. Bedankt voor alle reacties en tot de volgende keer!

gr Vincent
Plaats reactie