Vandaag alle noodzakelijke zaken ingeladen om fijn een middagje in de modder te toeren....Wil die ^%^@$##$ TD5 (Defender 90) niet starten. Wat gepruttel en een hoop rook..meer niet!!! Terwijl ik er gisteren nog 100 km mee gereden heb zonder dat er iets aan te merken was.
De auto de garage ingeduwd en twee uur bezig geweest met het nakijken van het brandstofsysteem maar zonder resultaat....vervolgens een uur of twee gewacht en toen nogmaals geprobeerd om het ding te starten en.......de motor start en loopt alsof er niets gebeurd is!!!
Blijkbaar heeft een TD5 toch wat moeite met een snijdende oostenwind ...
Morgen maar een nieuw brandstof-filtertje monteren.
Komt de motor niet op toeren, tja das weer een heel ander verhaal. Maar dan zou je ook iets van een ECU lampje moeten gaan branden op je dashbord. En hoe zit het met de brandstof opvoerpomp? hoor je die nog wel. En je filter wanner is dat voor het laatst vervangen?
Wat wel eens voorkomt bij vorst is dat het ontluchtings filtertje van de EGR magneet schakelaar dicht vriest. Dit filtertje zit links voor tegen het spatbord.
Bij sommige series ligt dit filterje horizontaal, waardoor er vocht in blijft en dan dichtvriest.
Dit is te voorkomen door het filtertje rechtop te monteren, waardoor het vocht er altijd uit kan lopen.
Na een nachtje binnen "geslapen " te hebben heeft ie vandaag weer 150 km zonder problemen afgelegd!...wel heb ik er vanavond even een nieuw brandstoffiltertje in gehangen ( Die vreselijk duur zijn !!!!!!! ) en kijk de kat maar even uit de boom.
En zolang het zo koud blijft mag ie in de garage overnachten