Hallo prikkers,
Na veel vragen te hebben gesteld ook op het prikbord heb ik de gok gewaagd om een 200 tdi (disco) in mijn Santana te plaatsen. Ik heb een Santana met de uiterlijk van een 110 maar met paraboolveren. Ook heb ik de versnellingsbak overgeplaatst.
Dit heeft wel geleid dat de pook iets meer naar achteren komt en de motor iets meer naar voren. (bellhouse is langer) Maar het rijdt geweldig. Lekker direct schakelen en de motor heeft veel meer power dan mijn oude 2.5 diesel.
Tijdens het ombouwen kom je wel veel tegen wat je moet aanpassen.
Met name de turbo moet verplaatst worden. Dmv van een nieuw gemaakte bocht die ik op de bestaande uitlaatspruitstuk heb geplaatst kom de turbo hoger geplaatst worden. En zoals een aantal van jullie aangaven de turbo omgedraaid en een nieuwe uitlaatbocht gelast en via de voorkant op de uitlaat aangesloten.
Met elkaars hulp durf je toch veel aan.
Ook wil ik Bowy nog even bedanken van hem heb ik de disco overgenomen.
vriendelijke groeten,
Ton
Disco 200 tdi in Santana
Re: Disco 200 tdi in Santana
Hoi Ton,
Leuk om te horen dat de discoblok en bak naar tevredenheid een nieuw plekje hebben gevonden! En body weer richting het noorden naar ik begreep
Zie je de 20ste!
Cheers Bowy
Leuk om te horen dat de discoblok en bak naar tevredenheid een nieuw plekje hebben gevonden! En body weer richting het noorden naar ik begreep
Zie je de 20ste!
Cheers Bowy
Re: Disco 200 tdi in Santana
Yep! de body is al niet meer..... maar chassis, schutbord en assen zullen zeker niet misstaan onder de Dakar!!
Groeten Rangie & Mudfactor
"per aspera ad astra"
Groeten Rangie & Mudfactor
"per aspera ad astra"