3.5 V8 met LPG onderdelen vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Topper

3.5 V8 met LPG onderdelen vraag

Bericht door Topper »

Mijn 3.5 V8 met elektronische ontsteking uit '83 loopt de laatste tijd niet lekker meer op zowel benzine als op LPG. Nu wil ik eerst de bougies, bougiekabels, distributiekap en rotorarm gaan vervangen. Het lijkt me handig om die bij Paddocks te bestellen, maar nu hebben ze daar meerdere soorten bougies. Daarnaast heb ik begrepen dat je voor LPG bijvoorbeeld beter niet de normalen bougies kan gebruiken, kunnen jullie me helpen wat ik nou moet bestellen?

Weten jullie of die ander onderdelen wel goed genoeg (het hoeft geen superkwaliteit te zijn) voor een V8 op LPG zijn? Ik heb ergens gelezen dat je beter 8mm bougiekabels kan gebruiken bij LPG, weet iemand waar kan je die bestellen?

Onder RR <85
- RTC3570 Spark plug-later carb
- RTC6551 Lead set
- RTC3197 Distributor cap
- RTC3618 Rotor arm-later (sliding contact set type)

Onder RR 86 - 94
- ERR743 Spark Plug RN9YC
- ETC7244 Spark Plug RN12YC

Alvast bedankt voor de reacties!
Dennis101

Re: 3.5 V8 met LPG onderdelen vraag

Bericht door Dennis101 »

Als hij voorheen wel goed gelopen heeft, dan koop je toch dezelfde bougies?
Als je het merk en type bougie weet (staat op de isolator) kun je of dezelfde kopen of via de vele cross reference tabellen op internet een alternatief vinden.

Dennis B.
Mario

Re: 3.5 V8 met LPG onderdelen vraag

Bericht door Mario »

Gewoon bij je lokale handelaar (budget parts, Jansen RRparts, Vis o.i.d.) binnenlopen en zeggen wat je moet hebben. Vermeld dat de kist op LPG loopt. Ben je meteen klaar en de kostenverschillen met Engeland is met dat spul niet groot. Die dikke bougiekabels geven een sterkere vonk. Of dat op LPG beter is ,weet ik verder ook niet. Het is in ieder geval niet slechter.
Plaats reactie