pulley crank

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jo "general"

pulley crank

Bericht door jo "general" »

Nu de volgende vraag; is het mogelijk de (pulley crank) zonder speciaal gereedschap te verwijderen en te plaatsen. Volgens het grote boek (um CD) moet er een speciaal gereedschap voor gebruikt worden, alleen ik heb dat niet. Ik heb wel de trekker voor het kettingtandwiel van de serrie, en een poelietrekker.

jo
jo "general"

Re: pulley crank

Bericht door jo "general" »

als niemand antwoord kan geven, even een mededeling de "pulley crank" is de onderste tandwiel van de 2,5d dat op de krukas zit. En dat moet vervangen worden samen met de oliekeeringen en de riem. Ja de riem dat zit er nu eenmaal op, en die wil ik er nu nieuw op zetten. Ook de oliekeering achter op het belthuis (dat moet ik ook nog uitvissen) moet vervangen worden. Daar zit een groene ring op en die moet op een of ander manier geplaatst worden.

jo
Marc van Aperen

Re: pulley crank

Bericht door Marc van Aperen »

Jo,

Als je de bout op de krukas los hebt, kun je de pulleyschijf, van de riem voor waterpomp en dynamo, er zo aftrekken.
Nu kun je het deksel van het tijdriemhuis eraf halen.
Als je de tijdriemspanrol loshaalt kun je de tijdriem eraf halen
Op de krukas zit nu het tandwiel dat de tijdriem aandrijft, deze zou er normaal gesproken zo met de hand af moeten schuiven, zo niet even zacht kloppen met een kunststof hamer.
In het tijdriemhuis zit nu een keerring, deze eruit halen en vervangen, zelfde geldt voor de keerring in het deksel.

Gr.

Marc
Plaats reactie