startproblemen 300TDi
startproblemen 300TDi
ik heb het volgende probleem ik heb af en toe last van het volgende.
Auto staat in de gloeistand en ik wacht tot hij voorgegloeid is en wil dan starten de motor doet helemaal niks zelfs de startmotor niet!
het rare is dat dit niet altijd gebeurt.
ik heb reeds de accu vervangen aangezien die niet al te best meer was en de startmotor de massa nagekeken en gekeken of de accu word opgeladen en na alle controle's en alle vervangen onderdelen heb ik het nu vandaag weer een keer gehad even een sleep van 2 meter en hij draait als een zonnetje
iemand een idee???????
mvg
alex
discovery 300 tdi
Auto staat in de gloeistand en ik wacht tot hij voorgegloeid is en wil dan starten de motor doet helemaal niks zelfs de startmotor niet!
het rare is dat dit niet altijd gebeurt.
ik heb reeds de accu vervangen aangezien die niet al te best meer was en de startmotor de massa nagekeken en gekeken of de accu word opgeladen en na alle controle's en alle vervangen onderdelen heb ik het nu vandaag weer een keer gehad even een sleep van 2 meter en hij draait als een zonnetje
iemand een idee???????
mvg
alex
discovery 300 tdi
Re: startproblemen 300TDi
Hoogstwaarschijnlijk toch een slechte massa.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.
Ik heb het verholpen door een extra massakabel vanaf het motorblok rechtstreeks naar de accu te leggen.
Frans Bonnes
Disco 300Tdi
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.
Ik heb het verholpen door een extra massakabel vanaf het motorblok rechtstreeks naar de accu te leggen.
Frans Bonnes
Disco 300Tdi
Ps.
Bij mij ging hij (het motorblok) massa met het chassis maken via de handremkabel, en dat stinkt heel erg.
Frans Bonnes
Bij mij ging hij (het motorblok) massa met het chassis maken via de handremkabel, en dat stinkt heel erg.
Frans Bonnes
contact slot versleten? Is mij al eens overkomen, je zoekt je rot
greetz alex,
je ziet er wat mee af met die disco's, dus een nieuwe accu een nieuwe startmotor en nog nix gevonden..... tijd voor een doormeet aktie....... mischien heeft michel wel tijd voor je.....
succes
dave
je ziet er wat mee af met die disco's, dus een nieuwe accu een nieuwe startmotor en nog nix gevonden..... tijd voor een doormeet aktie....... mischien heeft michel wel tijd voor je.....
succes
dave
Ik heb dit ook eens gehad mijn mijn Defender....Alles nagekeken...bleek achteraf toch de startmotor te zijn
Ik zou eerst kijken of er wel spanning bij de startmotor komt. Multimeter op de schakeldraad en kijken of er 12 volt staat als je de sleutel om draait.
als je een klik hoort komt er wel spanning maar is het startrelais in de startmotor versleten.
en inderdaad zoals ron al zei, het kan ook zeker het contactslot zijn.
Jan Schober
als je een klik hoort komt er wel spanning maar is het startrelais in de startmotor versleten.
en inderdaad zoals ron al zei, het kan ook zeker het contactslot zijn.
Jan Schober
Heb af en toe hetzelfde probleem.
Als hij het maar af en toe doet en dus soms gewoon zonder problemen start dan kan het bijna niet de accu zijn.
Kijk eens naar het draadje dat naar je startsolenoid loopt. Deze maakte bij mij niet zo goed contact en deed ie het af en toe niet. Paar keer op en neer halen en misschien met een schuurpapiertje schoonmaken en klaar is ie weer...
werkte in ieder geval bij mij.........
Suc6
Als hij het maar af en toe doet en dus soms gewoon zonder problemen start dan kan het bijna niet de accu zijn.
Kijk eens naar het draadje dat naar je startsolenoid loopt. Deze maakte bij mij niet zo goed contact en deed ie het af en toe niet. Paar keer op en neer halen en misschien met een schuurpapiertje schoonmaken en klaar is ie weer...
werkte in ieder geval bij mij.........
Suc6
Alex
Een paar dagen terug heb ik de zelde vraag gepost
Ook een 300TDI uit 1998
En ik had er al een tijdje last van,maar gebruik de Laro niet dagelijks
Ik ben er uit het is de startmoter niet de massa contacten,uccu pakkingen,kleppen opnieuw stellen of wat dan ook
Was bij mij ook vaak goed starten maar soms ook niet koude of warme start maakt ook niet uit,starten met iets gas geven beter dan zonder,maar ook dit was niet bepalend
Groet
Iris
Nipper the red 90
Een paar dagen terug heb ik de zelde vraag gepost
Ook een 300TDI uit 1998
En ik had er al een tijdje last van,maar gebruik de Laro niet dagelijks
Ik ben er uit het is de startmoter niet de massa contacten,uccu pakkingen,kleppen opnieuw stellen of wat dan ook
Was bij mij ook vaak goed starten maar soms ook niet koude of warme start maakt ook niet uit,starten met iets gas geven beter dan zonder,maar ook dit was niet bepalend
Groet
Iris
Nipper the red 90