Ombouw van 300tdi naar V8
Ombouw van 300tdi naar V8
Hallo,
Kan ik in mijn 110hcpu van 98 de 300 tdi vervangen door een V8
Zo ja, enige hints welke V8 en waar moet ik allemaal aan denken?
Tom
Kan ik in mijn 110hcpu van 98 de 300 tdi vervangen door een V8
Zo ja, enige hints welke V8 en waar moet ik allemaal aan denken?
Tom
Re: Ombouw van 300tdi naar V8
Moet kunnen, want in 98 waren er ook 110's met V8. Bel eerst eens met de RDW of het mag, want je gaat van brandstof veranderen en het aantal cilinders stijgt. Kunnen ze evt. moeilijk over doen. Bij mijn weten moet dan ook de versnellingsbak vervangen worden. Ik persoonlijk zou voor de oude V8 met carbs gaan. Lekker simpel zonder computerstoringen op je injectie en toch nog 120-145 PK. Als bak zou ik een 4-bak met overdrive pakken. 4-bakken zijn nagenoeg onverwoestbaar en met zo'n overdrive kom je toch lekker mee op de snelweg. Uiteraard moeten de aandrijfassen ook vervangen worden. Diff's kunnen het vermogen wel aan.
Hoi
Rdw schijnt erg moeilijk te doen over vermeerdering van het aantal cylinders, mischien is een ander kenteken een optie.
groet Frank
Rdw schijnt erg moeilijk te doen over vermeerdering van het aantal cylinders, mischien is een ander kenteken een optie.
groet Frank
Denk dat dat meevalt als je een motor kiest die destijds ook in dit model leverbaar was. Als je een andere motor/vermogen/koppel/brandstof kiest die ze niet direct met dit model kunnen koppelen wordt het verhaal iets lastiger.
Aan de andere kant binnen de 101 club wordt de ombouw andersom ook regelmatig uitgevoerd, kun je misschien een mailtje droppen en een goede ruilactie opzetten.
Groet, Wilberth
(vlgs mij moeten er wat dat betreft hier ook ervaringsdeskundigen op de priksite zitten)
Aan de andere kant binnen de 101 club wordt de ombouw andersom ook regelmatig uitgevoerd, kun je misschien een mailtje droppen en een goede ruilactie opzetten.
Groet, Wilberth
(vlgs mij moeten er wat dat betreft hier ook ervaringsdeskundigen op de priksite zitten)
Misschien een stomme vraag maar waarom een 300 Tdi omruilen voor een V8 ?
Vanwege grijs kenteken, wegenbelasting, weinig kilometers rijden en bijna onmogelijk om grijs kenteken zonder veel verlies te verkopen
Tom, zoek eens contact met Bowy, veelal wel hier te vinden of zie www.serousiia.tk
de RDW keurd zker wel dergelijke coversies, effe bellen kan idd geen kwaad,
en een rover motor en bak zouden zeker zaken makkelijker maken.
gr,
Roland die wat km ook net break-even speelt als ie V8 zou gaan rijden.
[Rolandrover.fotopic.nl]
de RDW keurd zker wel dergelijke coversies, effe bellen kan idd geen kwaad,
en een rover motor en bak zouden zeker zaken makkelijker maken.
gr,
Roland die wat km ook net break-even speelt als ie V8 zou gaan rijden.
[Rolandrover.fotopic.nl]
Tom Je hebt in ieder geval een andere motor nodig en waarschijnlijk een andere bak.
De LT77 is origineel niet icm een V8 geleverd. Dit omdat ze daarvoor de LT85 (opvolger LT 95 vierbak) gebruikten, deze is aanzienlijk sterker dan de LT77(s) en is ook een 5 bak.
Cheers Bowy
ps Mocht je serieus op zoek zijn mail gerust even.
De LT77 is origineel niet icm een V8 geleverd. Dit omdat ze daarvoor de LT85 (opvolger LT 95 vierbak) gebruikten, deze is aanzienlijk sterker dan de LT77(s) en is ook een 5 bak.
Cheers Bowy
ps Mocht je serieus op zoek zijn mail gerust even.
het beste is natuurlijk een LT380 die is weer ff beter dan een LT85 alleen zit je achteruit rechtsachter inplaats van links voor.
nog mooier is een ZF4HP22 hoef je helemaal niet meer te schakelen
nog mooier is een ZF4HP22 hoef je helemaal niet meer te schakelen
Eens! Is alleen wel weer een stuk duurder Trouwens bedoel jij niet D R 380? ..... LT380 heb ik nog nooit van gehoord...?
Cheers Bowy
ps Tom kijk anders eens op site van Ashcroft Engineering
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Staat veel hele bruikbare info over versnellingsbakken
Cheers Bowy
ps Tom kijk anders eens op site van Ashcroft Engineering
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Staat veel hele bruikbare info over versnellingsbakken
Bowy,
Ik heb sinds kort een belastingvrije Range Rover V8, echter wel met een 5-bak, de achteruit naast de 1.
Dit zou dan dus om een LT85 moeten gaan? kan ik die herkennen?
Durk
Ik heb sinds kort een belastingvrije Range Rover V8, echter wel met een 5-bak, de achteruit naast de 1.
Dit zou dan dus om een LT85 moeten gaan? kan ik die herkennen?
Durk
Hoi Durk,
Idd dit is waarschijnlijk een LT85,
Kijk even op de site van Ashcroft dan moet ie te herkennen zijn....(staat vrij uitgebreide beschrijving.
Cheers Bowy
Idd dit is waarschijnlijk een LT85,
Kijk even op de site van Ashcroft dan moet ie te herkennen zijn....(staat vrij uitgebreide beschrijving.
Cheers Bowy
jup als het een lange pook is, is het een lt85
bij een korte pook wordt het een R380 maar dan zit de achteruit rechts achter
bij een korte pook wordt het een R380 maar dan zit de achteruit rechts achter
Range rover gebruikt de lt95 vier of vijf bak.
De lt85 is enkel gebruikt op v8 ninty en one-ten. (eerste one tens lt95
Anton
De lt85 is enkel gebruikt op v8 ninty en one-ten. (eerste one tens lt95
Anton
De RR classic met V8 heeft eerst de LT95 4-bak gehad, daarna kwam de LT77 5-bak en toen de R380.
Bij de 110 was de volgorde: LT95 (4-bak), LT85 (5-bak), LT77 (5-bak), R380 (5-bak).
De LT95 is altijd een 4-bak.
Dennis B.
Bij de 110 was de volgorde: LT95 (4-bak), LT85 (5-bak), LT77 (5-bak), R380 (5-bak).
De LT95 is altijd een 4-bak.
Dennis B.
Houdt er rekening mee dat, indien de RDW al goedkeuring geeft aan de ombouw, de nieuwe motor zal moeten voldoen aan de emissie-eisen van het bouwjaar van de auto. Je zal dus niet met een carburateur 3.5 l wegkomen, maar naar een modernere (is dat niet de 4.6) V8, met EFI en hoogstwaarschijnlijk ook een catalysator toe moeten.
Michiel
Michiel