Dynamo 24 volt vervangen voor een modernere?
Dynamo 24 volt vervangen voor een modernere?
Beste prikkers,
ik heb een vraag. Is er iemand die ooit een moderne (lichter lopende m.n.!) 24 volts dynamo heeft geplaatst ter vervanging van de CAV AC 7b. En wat verander je dan in de montage en in het electrisch systeem?
Alvast dank voor de reacties
ik heb een vraag. Is er iemand die ooit een moderne (lichter lopende m.n.!) 24 volts dynamo heeft geplaatst ter vervanging van de CAV AC 7b. En wat verander je dan in de montage en in het electrisch systeem?
Alvast dank voor de reacties
Re: Dynamo 24 volt vervangen voor een modernere?
heb je nooit over nagedacht om alles naar 12v omtebouwen?
De maten van dynamo's zijn, redelijk, gestandariseerd.
Het loont, denk ik, de moeite om eens na te gaan of er geen 24 Volts dynamo is met de zelfde inbouwmaten (bevestigingspunten) als die van een 12 Volts Land Rover dynamo. Dan kan je op de plaats waar bij een 12 Volts auto de dynamo zit een 24 Volts dynamo plaatsen.
Succes
Het loont, denk ik, de moeite om eens na te gaan of er geen 24 Volts dynamo is met de zelfde inbouwmaten (bevestigingspunten) als die van een 12 Volts Land Rover dynamo. Dan kan je op de plaats waar bij een 12 Volts auto de dynamo zit een 24 Volts dynamo plaatsen.
Succes
Yep,
aan zoiets zit ik te denken inderdaad. Ik zal eens op zoek gaan. De vraag is dan of de spanningsregelaar nog dienst doet. Ik denk van niet. Die sleutel je er dan gewoon uit neem ik aan?
Groet,
aan zoiets zit ik te denken inderdaad. Ik zal eens op zoek gaan. De vraag is dan of de spanningsregelaar nog dienst doet. Ik denk van niet. Die sleutel je er dan gewoon uit neem ik aan?
Groet,
Een Bosch 24v 55 A?
Na wat rondbellen en googelen lijkt het of een Bosch 24V 55 A zou moeten passen op de civiele steunen. (zelfde afmetingen als een Ford Scorpio 90 A unit en die past, toch??)
ik ga het proberen als mijn motor weer in elkaar zit en laat wel weten.
Arnoud
ik ga het proberen als mijn motor weer in elkaar zit en laat wel weten.
Arnoud
Mocht je die oude wegdoen, heb ik misschien wel interesse.
Sander 110 "Snorkel"
Sander 110 "Snorkel"
Heb nog wel een splinternieuwe moderne 24 volts liggen voor de liefhebber.
Is meer dan de helft kleiner en lichter dan de leger uitvoering en heeft inderdaad een ingebouwde spanningsregelaar, heb nog niet gekeken naar het aantal amperes maar dat moet ruim boven de 50 liggen.
Hoeft ook maar de helft van de nieuwprijs te kosten dus als je belangstelling het , effe bellen naar 0162 453975.
Groetjes,
Huub
Is meer dan de helft kleiner en lichter dan de leger uitvoering en heeft inderdaad een ingebouwde spanningsregelaar, heb nog niet gekeken naar het aantal amperes maar dat moet ruim boven de 50 liggen.
Hoeft ook maar de helft van de nieuwprijs te kosten dus als je belangstelling het , effe bellen naar 0162 453975.
Groetjes,
Huub
hoi Huub,
Wat is het merk? Afmetingen bevestigingspunten? (zelfde als de CAV ac7B? of de Lucas?)
Nou, als ik m'n motor weer in elkaar heb kunnen we misschien zaken doen.
Arnoud
Wat is het merk? Afmetingen bevestigingspunten? (zelfde als de CAV ac7B? of de Lucas?)
Nou, als ik m'n motor weer in elkaar heb kunnen we misschien zaken doen.
Arnoud
Sander,
ik zal aan je denken tzt. hij is net gereviseerd.
Arnoud
ik zal aan je denken tzt. hij is net gereviseerd.
Arnoud
Ik heb (oops) nog niet eens onder de motorkap gekeken welke dynamo ik nu heb. Ik weet alleen uit mijn hoofd dat het een dubbeluitgangs 90A 24V wisselstroom dynamo is, <a href="[www.runde.nl] zien op de de foto</a>.
Gauw doen, ik zet effe een reminder dat ik hem nakijk op "nummer"
Dank dank,
Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];
Gauw doen, ik zet effe een reminder dat ik hem nakijk op "nummer"
Dank dank,
Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];