ik ben er klaar voor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Stumpertje

ik ben er klaar voor

Bericht door Stumpertje »

Zo, vandaag was een bizarre dag. Het bericht van Bart was een schok. Het weer was prachtig, wat een tegenstelling. Toch nog veel kunnen doen. Eindelijk mijn wiellagerspeling kunnen verhelpen: ik heb AVM-vrijloopnaven, en de bouten ervan kreeg ik niet los: koppen kapot. Ben al vanaf half december op zoek naar nieuwe bouten, kon er niet aankomen, ook niet via erkende larobedrijven met eigen contac-ten in Engeland. Uiteindelijk in een partij afgeboekte bouten van een groothandel de juiste soort gevonden, blijkt een of andere idioot zeldzame draad te zijn met een rare afgeschuinde kop. Het uitboren ging perfect, tot de laatste bout.... toen brak mijn boor af en bleef steken in de bout. Na wat wrikken bleek hij echter diep genoeg doorgeboord om de kap te kunnen verwijderen. Vervolgens was het stellen van het lager (na de cursus bij Hendrik) een koud kunstje!. Maar gelijk alles schoongemaakt, vloeibare pakking ertussen (snap nu ook waarom die naven altijd lekken: gewoon slecht ontworpen.Ook gelijk maar mijn wielen gewisseld naar de wegbandjes. omvomer, 27 mc en carkit voor de GSM erin.Kachelventilator stuk: bleek uiteindelijk een slecht massacontact op het huis te zijn: wat opschuren, vastzetten en hij doet het weer, tenminste alleen in stand 2. Maar gelijk mijn roofrack en ladder d'r weer op gemaakt (moest er voor de cursus af...te hoog). Eigenlijk moet ie nog gewassen worden, maar dat red ik vrees ik niet meer op tijd.
In ieder geval alles in gereedheid om zaterdagmorgen naar de Mortel af te reizen.
Hopelijk tref ik nog wat landrovers aldaar.

Marco & stumpertje
Arie SIII88Ducktarie

Re: ik ben er klaar voor

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Hoi Marco,

"" Hopelijk tref ik nog wat landrovers aldaar.""

Zal ongetweifeld....

CU en hou alles heel,

Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie
Plaats reactie