Range rover Classic as (delen) op 110 as ?
Range rover Classic as (delen) op 110 as ?
Wie weet of een asuiteinden van een Range rover as 1985 over te zetten zijn op een Sallisbury achteras van een 110 uit 1986. (of heeft een Range Rover uit dat jaar ook een Sallisbury as ?).
Het gaat mij om het ombouwen van het remsysteem van de achteras van trommels naar schijven.
Groet.
Het gaat mij om het ombouwen van het remsysteem van de achteras van trommels naar schijven.
Groet.
Re: Range rover Classic as (delen) op 110 as ?
gewoon de hele as omzetten, die RR as krijg jij ook niet stuk
Aangaande die sterkte; daar verschillen de deskundigen nogal van mening over.
Liever zet ik "alleen" de rem delen om.
(ook nog omdat ik waarschijnlijk met de overbrengingsverhoudingen van de diff's in de problemen kom).
Groet
Liever zet ik "alleen" de rem delen om.
(ook nog omdat ik waarschijnlijk met de overbrengingsverhoudingen van de diff's in de problemen kom).
Groet
ja wat is "deskundig"?
zolang je geen rare te zware lasten met de 110 versleept (kamelen en dergelijke) gaat die RR as niet stuk (ze rijden paris/dakar met standaard assen)
wat het diff betreft heb je een grote kans dat deze de zelfde verhouding heeft (ff tandjes tellen voor het zekere).
zolang je geen rare te zware lasten met de 110 versleept (kamelen en dergelijke) gaat die RR as niet stuk (ze rijden paris/dakar met standaard assen)
wat het diff betreft heb je een grote kans dat deze de zelfde verhouding heeft (ff tandjes tellen voor het zekere).
Ja,
deskundigheid is en blijft een twijfelachtig begrip.
Ik hoop (te ?) dat ik de asuiteinden over kan zetten,
maar voor zover ik nu weet is dat niet mogelijk omdat de assen verschillend zijn, onder een Classic Range Rover zit blijkbaar geen Sallisbury as.
Groet
deskundigheid is en blijft een twijfelachtig begrip.
Ik hoop (te ?) dat ik de asuiteinden over kan zetten,
maar voor zover ik nu weet is dat niet mogelijk omdat de assen verschillend zijn, onder een Classic Range Rover zit blijkbaar geen Sallisbury as.
Groet
Hoewel ik volstrekt niets weet van de specificaties van - mogelijk verschillende - Salibury assen, hoop ik dat je toch iets hebt aan onderstaand citaat van UK-LRO over dezelfde vraag.
Hermen
--
> What is involed in changing a 110 from rear drums to discs?
As it's a salisbury you need an old Rangie axle. Take all the hubs off and put them on the Salisbury. You will then find that the calipers have nowhere to go. Buy caliper mounts made for the later 110 (defender) salisbury and use them.
Hermen
--
> What is involed in changing a 110 from rear drums to discs?
As it's a salisbury you need an old Rangie axle. Take all the hubs off and put them on the Salisbury. You will then find that the calipers have nowhere to go. Buy caliper mounts made for the later 110 (defender) salisbury and use them.
Dank je,
Ik had deze informatie nog niet gevonden.
Maakt weer een hoop duidelijk,
eens zien wat caliper mounts kosten.
Groet
Ik had deze informatie nog niet gevonden.
Maakt weer een hoop duidelijk,
eens zien wat caliper mounts kosten.
Groet
dat is natuurlijk ook een goede oplossing met behoud van de salisbury achteras
as uiteinden asstompen passen niet.
Je
Anton
Je
Anton
Maar de hubs wel ?
Dat begrijp ik tenminste uit dat UK-LRO citaat.
Groet.
Dat begrijp ik tenminste uit dat UK-LRO citaat.
Groet.
Ja mits je een vroege RR neemt....
Cheers Bowy
Cheers Bowy
geen flauw idee, even kijken welke verschillende types gebruikt zijn in het onderdelenhandboek en dan de vroegste nemen>?
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Het verschil in asstomp zit hem niet alleen in de lengte van de stom, maar ook in de bevestiging van de flens aan de askant.
bij RR, (88/90 en 109/110 vooras.) zit de verdikking aan de binnenkant. bij de salisbury achteras zit deze dikke rand aan de buiten kant. RR zal dus nooit passen.
Naaf van een RR past denk ik niet, want deze heeft Schijven en jou 110 heeft achter trommels. Schijfremmen op de 110 salisbury as kwam pas begin '94 op de markt. (mijne november '93)
Latere 90/110 hebben weer andere asstompen, deze zijn korter en daar zitten weer andere naven op. en natuurlijk weer andere steekassen.
Ik dacht ooit is vor mijn vooras een homokeneet te bouwen van twee assen, maar er zit te veel verschil in lengte,splines en kogels......
Zoals gezegt iedere landrover is het zelfde, maar toch net weer anders.
als je nog nummers op je asstomp het zitten kan ik kijken of ik er nog een in de schuur heb liggen.
Anton
bij RR, (88/90 en 109/110 vooras.) zit de verdikking aan de binnenkant. bij de salisbury achteras zit deze dikke rand aan de buiten kant. RR zal dus nooit passen.
Naaf van een RR past denk ik niet, want deze heeft Schijven en jou 110 heeft achter trommels. Schijfremmen op de 110 salisbury as kwam pas begin '94 op de markt. (mijne november '93)
Latere 90/110 hebben weer andere asstompen, deze zijn korter en daar zitten weer andere naven op. en natuurlijk weer andere steekassen.
Ik dacht ooit is vor mijn vooras een homokeneet te bouwen van twee assen, maar er zit te veel verschil in lengte,splines en kogels......
Zoals gezegt iedere landrover is het zelfde, maar toch net weer anders.
als je nog nummers op je asstomp het zitten kan ik kijken of ik er nog een in de schuur heb liggen.
Anton
ik zou de RR as monteren, zelfde eindoverbrening. Je moet alleen de veerschotels van de Salesbury as op je RR as monteren. Probleem wat je dan waarschijnlijk tegenkomt is dat je aandrijfas te kort is....
Een RR as kan ook het vermogen aan van een 4.2 LSE (ongeveer 200 PK). De last die de as kan hebben is misschien wat minder.. maar dat weet ik niet.
Bart
Een RR as kan ook het vermogen aan van een 4.2 LSE (ongeveer 200 PK). De last die de as kan hebben is misschien wat minder.. maar dat weet ik niet.
Bart
Ik ken iemand die onder zijn SIII 88'' assen heeft gemonteerd onder ander vanwege juist die overbrenging. Gaat hard hoor, dat ding.
Moet je het alleen wel voor EN achter doen
Sander 110 "Snorkel"
Moet je het alleen wel voor EN achter doen

Sander 110 "Snorkel"
Ik heb onder mijn toet (110 - V8 - 1990) RR-assen van 1985/86 gemonteerd. Zitten er nu ong. 200.000 onder en geen problemen. En ook echt niet zuinig op geweest.
Dat Dakar verhaal klopt, daar rijden ze met standaard RR-assen. Zelfs op vele 110 uitvoeringen vanwege het gewicht. Alleen wordt er versteviging aangebracht om te kunnen springen. Mijn raad zou zijn: Assen verkopen levert veel op zo'n Salisburry, Voor dat geld kan je héél mooie RR-assen kopen. En minstens net zo sterk. Ik rijd met 200 pk rond, dus............
Gr HarryS "HarInky" 110 V8
Dat Dakar verhaal klopt, daar rijden ze met standaard RR-assen. Zelfs op vele 110 uitvoeringen vanwege het gewicht. Alleen wordt er versteviging aangebracht om te kunnen springen. Mijn raad zou zijn: Assen verkopen levert veel op zo'n Salisburry, Voor dat geld kan je héél mooie RR-assen kopen. En minstens net zo sterk. Ik rijd met 200 pk rond, dus............
Gr HarryS "HarInky" 110 V8
Dank voor alle reacties,
Alles overwegende rijd ik nog even rond met trommelremmen.
Ik heb nog een reserver Sallisbury as liggen, en ben dus opzoek naar een aanpassing aan een Sallisbury as met trommelremmen.
Helaas lijkt het er erg op dat ik met onderdelen van een Range Rover as geen schijfremmen kan maken aan een Sallisbury as.
Groet
Alles overwegende rijd ik nog even rond met trommelremmen.
Ik heb nog een reserver Sallisbury as liggen, en ben dus opzoek naar een aanpassing aan een Sallisbury as met trommelremmen.
Helaas lijkt het er erg op dat ik met onderdelen van een Range Rover as geen schijfremmen kan maken aan een Sallisbury as.
Groet