advies gevraagt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jo "general"

advies gevraagt

Bericht door jo "general" »

Ik wil een 2,5d in mijn s3 88 bouwen. Nu is mijn vraag of het beter is de distrubutie riem te vervangen, of te wachten. Ook de versnellingsbak wordt vervangen is het dan beter de oliekeerringen te vervangen. De handremvoeringen worden vervangen ze zien er niet goed uit ( vochtig).

jo
Serious IIa

Re: advies gevraagt

Bericht door Serious IIa »

Jo Mijn ervaring met blokken vervangen is dat je het beste meteen alle keerringen, (die nu 5 min werk zijn) en riemen kunt vervangen. Zijn de kosten niet echt en je kunt er nu zoooooo makkelijk bij.

Cheers Bowy
Aad G

Bericht door Aad G »

kan maar gebeurt zijn.
edwarddonkers

Bericht door edwarddonkers »

Ha die Jo,

Ik heb er 2,5 diesel, 2de handsblok in laten zetten en geen oliekeerring vervangen; 3 maanden later heb ik voor iets meer dan 2000 euro (incl apk) een nieuwe achterste krukaskeerring (ofzoiets) laten inzetten...

Groeten Edward.
DennisM

Re: advies gevraagd

Bericht door DennisM »

Sjees Edward,
Da's een dure keerring. Van goud ofzo? Ik hoop dat je er op die manier niet meer hoeft te (laten) vervangen.

Jo, Ik heb vorige week gezien hoe makkelijk dat is, dus ik zou het zeker doen als je het blok op je werkbank hebt staan. Controleer meteen lagerschalen, keerringen, koppelingsplaat etc. etc. Kost wel even wat, maar je weet 'zeker' dat je blok en bak om die redenen in ieder geval voorlopig niet uit elkaar hoeft te halen.

DennisM
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

hoi

En bij voorkeur koppeling drukgroep , druklager en TOPLAGER.

groet Frank
Die zijn toplager niet vervangen heeft en nu de hele boel weer uitelkaar moet halen.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Is het toplager, het eerste lager in de versnellingsbak?

Jan
jo "general"

Nee, dat is het lager dat in het vliegwiel zit om de as van de bak midden in het vliegwiel te houden

jo

Jan

Nop het toplager is het lager wat in je vliegwiel/ krukas zit en waar de prise as in draait bij ontkoppelde motor

groet Frank

jo

volgens mij waren wij gelijk

groet frank
jo "general"

volgen de tijd wel maar ik toch snellen staat boven die van jou. Maar we hebben het toch over het zelfde (dan maak het niet uit van wie het is) als het maar 1 goed antwoord is

jo
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Ah, dank jullie wel
Tinus

VERVANGEN

Bericht door Tinus »

Vervangen die hap, distributieriem kost maar een beetje, en ook gelijk de spanner vervangen. Scheelt je later een hoop werk, nu kun je er gemakkelijk bij.

Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
Plaats reactie