kenteken defender sloop ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gery

kenteken defender sloop ?

Bericht door gery »

Als iemand een sloop defender "90 uit '84 heeft of weet dat iemand er één gaat
slopen een diesel hardtop dan zou ik graag het kenteken willen overnemen.
wilberthje

Re: kenteken defender sloop ?

Bericht door wilberthje »

Volgens mij zijn er van de 90 ook 83-ers, nog eerder belasting vrij ;-)

Groet, Wilberth
(die nog wel een knappe ex-mil 110 '87 te koop heeft, mag ook ruilen voor een oldtimertje, da grijs blijft om te janken..)
Getaway

Bericht door Getaway »

Hoi Gery,

wat wil je met alleen een kenteken?

Je hebt op zijn minst ook het chassie, de assen, motor, versnellingbak, en schutbord nodig
(al zijn al deze onderdelen kaal en bouw je ze op met een "donor", je heb ze nodig voor de type nummers)

Alleen het type nummer in een andere auto slaan is katten en ........verboden.
Ik zou het niet doen, te veel risico, tenzij je alle bij behorende nummers kan aantonen.

gr Eric
a Rumble

Bericht door a Rumble »

kun je niet gewoon een kenteken van een wegebelastingvrije 88 in je auto slaan, rij je direct voor nop.;-)

Anton
wilberthje

kijk, da bedoel ik nou. als je dan toch de zaak wilt flessen ,dan ook nie te flauw doen.

Groet, Wilberth
gery

Bericht door gery »

het is dus niet mogelijke om alleen andere papieren bij mijn defender te krijgen
en dan van 83 / 84 ? dan kan ik dus beter mijn 90 ruilen voor een hele andere
uit dat bouwjaar ?
wilberthje

idd. Het loont niet de moeite om vanalles om te zetten etc.
2/3 regel bepaalt dat 2/3 deel van je auto hetzelfde moet zijn als toen kenteken werd toegekend. Dus van :
chassis
motor
carrosserie
moeten 2 van de 3 delen origineel zijn.

kortom als je het netjes wilt doen kun je van de "kenteken donor" maar 1 deel uitwisselen. Ervanuitgaande dat je het chassis wilt behouden mag je dan nog of de jongere motor, of de jongere carrosserie gebruiken. Maar niet allebei. En domweg het nummer overslaan en dan denken dat het wel goed is kan helemaal niet.

Het risico van al deze acties is dat de keurmeerster vroeger of later je auto als "onidentificeerbaar" bestempeld en dan heb je alleen nog maar een dure plantenbak over, omdat vanaf dat moment je kenteken ongeldig is.

Dus, beter van niet... denk ik...

Groet, Wilberth
Plaats reactie