onderdeelnummer chassis body bevestiging RR

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

onderdeelnummer chassis body bevestiging RR

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

Hoi

Ik heb eindelijk een goede body gevonden voor mijn RR. Nu moet ik nog een aantal onderdelen bestellen bij paddock. onder andere de rubbers en speciale ringen die tussen body en chassis zitten, ik kan deze niet vinden op hun site. Imand anders wel?
Ik kan wel vinden:
ANR1504 Rubber mounting for sills, X member etc 0.59
ANR4519 Bolt and nut for body mount 1.40
maar ik weet niet zeker of dit het juiste nummer is en volgens mij is dit alleen de bout (gewone m bout is veel goedkoper), en niet de speciale ringen.

ook kan ik niet het nummer vinden van de seal van de tussenbak aan de voorkant.

groet Frank

p.s. weet iemand of een rover p5 10,5 V8 dezelfde achterste keerring heeft als de rr V8?
Bart74

Re: onderdeelnummer chassis body bevestiging RR

Bericht door Bart74 »

de krukaskeering van een Rover P5 bestaat net zoals de oudere Rover motoren uit 2 ' veters'. De latere Rover motoren hebben een keerring.

Bart
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

Hoi

Dit is dus een andere keerring als geleverd op de range rover? en dus niet te koop bij paddocs? wet jij waar ik hem wel kan kopen, ik wil hem preventief vervangen. (moet toch bij het toplagertje)

groet frank
Ard

Bericht door Ard »

Ik heb ook de rubbers vervangen maar na 6 maanden begonnen ze alweer te scheuren. (niet te strak aangedraaid)
Je kunt misschien beter wat anders verzinnen of gewoon een paar nylon bussen (laten) draaien
Mario

Bericht door Mario »

Die oliekering op je krukas kun je gewoon bij Budget Parts, Jansen etc. bestellen/halen. Kost 4 Euro of zo en is de moeite van het zoeken allemaal niet waard. De Rubbers zou je na kunnen laten maken, of 1 kopen bij de 'local dealer' met een beetje mazzel staat het nr. erop en kun je die andere 19 bij Paddock bestellen.
Plaats reactie