geluidwering 90

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans 90

geluidwering 90

Bericht door Hans 90 »

Prikkers,

Wie heeft er ervaring met een geluidsweringsset voor een 300TDi?
Er zijn van die (erg dure) sets te koop maar of die echt helpen is leuk om te weten.

Wellicht zijn er andere dingen die (ook) helpen.

Ik zit veel op de grote weg en bellen is toch lastig boven de 100.
Niet dat ik mijn superauto ervoor zou willen missen hoor maar ik denk dat op zeer lange ritten (komende zomervakantie) een beetje ' noise reduction' ook wel lekker is.

Groet, Hans 90
Gerben tB

Re: geluidwering 90

Bericht door Gerben tB »

k heb tijdens de opening van ET Coevorden zelfs geluidsdempende verf gezien en andere noise-killers. Neem eens contact met ze op.

www.landro.nl staat trouwens wat meer info over noise-killer
Roelof & Dorris

Bericht door Roelof & Dorris »

Hans

Herken het probleem, wilde ook graag bellen tijdens rijden. uiteindelijk hands free setje maar niets bellen als je > 90 km/u rijdt.
Motor en aandrijflijn lawaai overstemt mijn handsfree setje

Afgelopen zomer op Billing een wrightoffroad set gekocht.
tel 441604 882 990 zie ook website wrightoffroad.com. in de landrover enthusiast staan ook de advertenties regelmatig.

Billing: 20 % goedkoper dan in Nederland. In Genderen heb ik de matten ook gezien. Ben er zeer tevreden over zowel qua geluid als ook warmte isolatie. Ziet er mooi uit en ook met terrein rijden geen probleem even de tuinslang erover en alles weer schoon

je geeft wel wat uit maar dan heb je ook wat

so Long roelof
Hans 90

Bericht door Hans 90 »

Bedankt Gerben!

Groet, Hans
Hans 90

Bericht door Hans 90 »

Hee Roelof!

Daar gaat het om; de goede ervaring van een medeverslaafde! Dus zeer bedankt voor je reactie. Ik ga direct eens kijken op de aanbevolen adressen.

Mzzl,
Hans
Geert Jan

Bericht door Geert Jan »

Mijnervaring met een ex KL 109 uit 1980 waar een hardtop op zit is het ondertapijt wat bij de kwatum hallen te koop is, een soort (schuim) rubber met een keurige afwerking aan de andere zijde heb ik het hele dak mee bekleed en het schutbord ed scheelt zeer veel geluid en warmte, maar is niet waterbestendig. Helpt dus alleen voor het dak deuren en zijwanden.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar dan in ieder geval mijn ervaring.

Succes Geert Jan
Bob

Bericht door Bob »

Hans,

Ik heb dik rubber op rol gekocht bij Lasaulec. Goed te snijden, vast te schroeven of te lijmen, afwasbaar en geluids, dus ook warmte, islolerend.

Suc6
ALOHA Bob
Ron110

Bericht door Ron110 »

Hoi Bob,

Hoe dik is dik?
Dempt het je geluid?
Heb je wellicht een foto?

grt
Ron110
Plaats reactie