Bezeten door de duivel...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart

Bezeten door de duivel...

Bericht door Bart »

Door het roestduiveltje wel te verstaan.

Toen ik "Partner" ruim een jaar geleden kocht leek zij er goed uit te zien. De verkoper vertelde wel dat hij e.a.a. aan de auto had moeten doen; maar dan kan ook niet anders als je van 1986 bent en 240.000 kilometer gelopen hebt...

Ik heb het vakmanschap van de verkoper met eigen ogen mogen aanschouwen; alles wat de verkoper "gerepareerd" had is er of afgevallen of kapot gelopen....Ik klaag verder niet, ik heb de auto zelf gekocht en ben er nog steeds gek op.

Zo is inmiddels de versnellingsbak al naar de eeuwige zandpaden; het stuurhuis op bezoek bij God of Allah; de kachelradiateur is bij de roetmeting gedesïntergreerd(uitelkaargevallen). De motor gebruik meer olie dan diesel. De verse rocksliders konden niet gemonteerd worden, want de originele achterste outriggers waren vervangen door steigerpijpen (met dezelfde diameter als...)
Toen ik dacht dat de startmotor de geest had gegeven bleek dit gelukkig niet waar; de massakabel hing los onder de auto met een stuk chassis daar nog aan (aan de bout lag het niet, die zat nog steeds muur vast al was het gat ruim 10 mm. en de bout maar 8 mm.) etc. etc. Ook heb ik volgens mij alle keerringen al eens vervangen; en is de straat voor mijn huis (dankzij de buren) weer olievrij.

Een andere motor staat voor volgende maand gepland maar vandaag eerst met de brandstoftank in de weer... nieuwe tank gekocht, laten poedercoaten en effen monteren. De oude was (door mij) al eens dichtgelast en daarna nog eens gerepareerd met een schroef en een tube siliconekit.

Na het uitbouwen van de oude tank begon het. Ik dacht de outrigger rechts voor even van de roest te ontdoen. (deze was al gerepareerd maar niet goed nabewerkt.) De staalborstel stak ik per ongeluk door de onderkant van de outrigger heen, maar dit was geen probleem. Ik kon hem door het gat dat ik aan de zijkant geschuurd had er zo weer uit pakken.

Het laswerk nader beschouwd; dit is het resultaat als iemand een chassisbalk dichtlast met standaard overzetplaat van 0,7 mm. en vervolgens op de verf bespaard. Ik had nog gewalste plaat van 1.2 mm en een lasapparaat staan dus de gaten maar eens gauw gedicht.

Bij het schoonmaken bleek de vloer van "Partner" rechts voor zo krokant dat als ik die aan de plaatselijke pizzabakker zou verkopen deze direct 3 sterren in de Michelingids zou krijgen. Maar niets wat Bart en z'n lasapparaat niet konden maken. Ook hier effe een plaatje in gebakken; maar daarna moest de tank toch echt gemonteerd worden. Op zich een karwei van maar liefst 20 minuten, ware het niet dat de bevestiging van de achterste outrigger flexibel opgehangen is...rottig!!

Inmiddels was het moraal al tot onder in de zeikkelder gezakt (en da's nie prettig) Een blik op de parkeerruimte voor mijn loods maakte mij ook al niet vrolijker, daar stond ook nog wat las- en sleutelwerk te wachten. Dus...gewoon de tank eronder geschroefd, en het kreng weer buiten gereden. Ik weet dus dat ik voorlopig niet om werk verlegen zit!!!

En dan te bedenken dat ik auto's voor veel minder heb weggegooit! Dan moet de liefde voor mijn "Partner" wel erg diep zitten. Misschien wel dieper als voor mijn andere partner die mij er fijgevoelig op wees dat ik weer te laat was voor het eten! Maar ik heb een excuus...IK RIJDT LANDROVER!
edwarddonkers

Re: Bezeten door de duivel...

Bericht door edwarddonkers »

Na zo'n verhaal wordt het mij toch steeds duidelijker, het is geen virus, maar een ziekte van de geest.
Han

Bericht door Han »

Ondanks alle tegenslag heb je toch wel een fantastisch stukje geschreven!
succes met de verdere "ontdekkingen" aan Partner.

Groeten Han
"Lizzie"disco 300tdi automaat
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Bart, supermooi verhaal.

Wat de liefde je toch allemaal laat doen, onvoorstelbaar.

Ik denk dat alleen wij, hier op het prikbord, dat begrijpen.

Pieter
Roel

Bericht door Roel »

Ach Bart, heb jij vorig jaar bij je werkgever voor de deur geen Landrover gezien die er erger aan toe was?
Bart

Bericht door Bart »

Ha, Roel,

Antwoord is ja, heb er zelfs nog foto's van....

Gelukkig dat jij er nog bent!

Bart.
Roel

Bericht door Roel »

Dank je Bart. Nog een paar operatie's en ik ben weer de oude. Roel.
Andy

Bericht door Andy »

HOERA!!!! De liefde overwint alles! ;-) (van falende techniek tot aan een rotte fundering tot aan het vergeten te eten!)

Andy
110 300TDi,Cool Runnings
janzzen

Bericht door janzzen »

ik leef helemaal met je mee.
janzzen (met een achterchassis dat zo sterk is als een goed gebakken kroket)
Plaats reactie