Stilstaande laro op de A4?
Stilstaande laro op de A4?
Op de A4 richting Den Haag zag ik een tweede Laro stilstaan, een SII 88, softtop.
Ben er net op de terugweg langs geweest om te zien of iemand een sleepje nodig had maar de auto was geheel verlaten...........
Is dit een realistisch beeld van Laro's? Of is het toeval?
Ben er net op de terugweg langs geweest om te zien of iemand een sleepje nodig had maar de auto was geheel verlaten...........
Is dit een realistisch beeld van Laro's? Of is het toeval?
Re: Stilstaande laro op de A4?
`t zal toeval wezen
2x laro langs de kant van de weg is teveel.
groet peter109D
2x laro langs de kant van de weg is teveel.
groet peter109D
misschien wel naar buiten geschopt omdat de eigenaar op vakantie wou en de LaRo ermee stopte voor ie bij het bos was om em aan een boompje vast te binden
CU Gheert
CU Gheert
Was dat bij leiden? Daar heb ik ook die dag een legergroene 109 softtop met een sticker op de deur zien staan.... zat niemand in. Zat net toen vanuit Delft achter een TD5 Defender 90 die niet de A4 kant op ging. Ik reed zelf ook in een Defender 90 TD5.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
in de ochtend stond die 109 er, en in de avond ook.
ik reed als pasagier mee in een alfa romeo 164 ( om mijn alfa romeo 33station op te halen)
er zijn dus meer mensen met problemen....
groeten arjan wilbie
1092a diesel met versleten motorblok
1092a benzine met kapot motorblok
101fc met v8 problemen
88lw met gloei problemen
alfa33sw met van alles loos
ik reed als pasagier mee in een alfa romeo 164 ( om mijn alfa romeo 33station op te halen)
er zijn dus meer mensen met problemen....
groeten arjan wilbie
1092a diesel met versleten motorblok
1092a benzine met kapot motorblok
101fc met v8 problemen
88lw met gloei problemen
alfa33sw met van alles loos

Arjan,
Ik heb even mijn oude mailtjes bekeken, maar de 12v V8 bobine is alleen geschikt voor electronische ontsteking. Als je die met contactpunten gebruikt vreten die weg voor je er erg in hebt (ook met goede condensator). Misschien heb je er wat aan om in elk geval de 101 weer op de weg te krijgen.
Dennis B.
Ik heb even mijn oude mailtjes bekeken, maar de 12v V8 bobine is alleen geschikt voor electronische ontsteking. Als je die met contactpunten gebruikt vreten die weg voor je er erg in hebt (ook met goede condensator). Misschien heb je er wat aan om in elk geval de 101 weer op de weg te krijgen.
Dennis B.
Er zit op de 101 ook niet voor niets een voorschakelweerstand, zodat de spanning omlaag gaat naar ongeveer 10 volt.
Wat is eigenlijk precies het probleem bij de 101 van Arjan?
Kan ik er misschien bij/mee helpen?
Frans Bonnes
Wat is eigenlijk precies het probleem bij de 101 van Arjan?
Kan ik er misschien bij/mee helpen?
Frans Bonnes
De contactpunten gaan ongeveer een week mee, maar hij had er een bobine RTC5628 ingezet en die werkt zonder voorschakelweerstand. Door de sterk afwijkende eigenschappen kan die niet gebruikt worden in combinatie met contactpunten.
Dat weet ik zelf ook pas sinds kort, maar ten tijde van zijn mailtje op de DLR101SG van 10-8-2004 wist ik dat dus nog niet.
Als hij dus de ontsteking weer origineel maakt (Lucas 16C6 bobine en weerstand) zou het weer goed moeten werken.
Dennis B.
Dat weet ik zelf ook pas sinds kort, maar ten tijde van zijn mailtje op de DLR101SG van 10-8-2004 wist ik dat dus nog niet.
Als hij dus de ontsteking weer origineel maakt (Lucas 16C6 bobine en weerstand) zou het weer goed moeten werken.
Dennis B.
573038 IGNITION COIL V8 UP TO 1986
134176 BALAST RESISTOR FOR COIL 101 F/C
Dit zijn volgens mij de onderdeelnummers
Frans Bonnes
134176 BALAST RESISTOR FOR COIL 101 F/C
Dit zijn volgens mij de onderdeelnummers
Frans Bonnes
Inderdaad, daarmee werkt het bij mij ook al 3500 km.
Dennis B.
Dennis B.
de 109 softtop stond er een half uurtje geleden nog.
Heel alleen in de regen. Wie heeft hem daar toch achter gelaten???
Groeten
Ruben
Heel alleen in de regen. Wie heeft hem daar toch achter gelaten???
Groeten
Ruben
de 101 heeft sinds een jaar motor problemen, vlak voor de kerst over zijn zeik heen gedraaid (150km/u) en sinds dien is het motorblok uit elkaar geweest.
opnieuw opgebouwd, niet lekker af te stellen en liep beroerd toen ik naar billings ging.
een week na billings zat ik tegen mijn toenmalige vriendin op te scheppen over de kracht en duurzaamheid van de machine....
voor hij stilviel met een contactpunt probleem, isolatie gesmolten en maakte constand contact.
na vervanging wou hij niet hard lopen, ongeveer 70 km was de top.
afstellen ging niet, en ik denk dat mijn ontsteking kapot is.
nu moet ik de moed nog verzamelen, om een aangepaste lucas electrische ontsteking er in te hangen, en aan te sluiten.
deze set, is op internet te vinden voor een aansluitschema,
[www.sumpoil.freeserve.co.uk]
en die hele set moet het geloof ik gaan doen in de 101.
en anders is het tijd dat ik dennis uitnodig om eens te kijken in mijn 101fc-tje.
voor tips en infomatie.
dennis, als je een keer een zondag tijd en zin heb,
ik hoor het graag en het bedankje voor de hulp worden we het wel over eens.
met vriendelijke groet,
Arjan Wilbie
opnieuw opgebouwd, niet lekker af te stellen en liep beroerd toen ik naar billings ging.
een week na billings zat ik tegen mijn toenmalige vriendin op te scheppen over de kracht en duurzaamheid van de machine....
voor hij stilviel met een contactpunt probleem, isolatie gesmolten en maakte constand contact.
na vervanging wou hij niet hard lopen, ongeveer 70 km was de top.
afstellen ging niet, en ik denk dat mijn ontsteking kapot is.
nu moet ik de moed nog verzamelen, om een aangepaste lucas electrische ontsteking er in te hangen, en aan te sluiten.
deze set, is op internet te vinden voor een aansluitschema,
[www.sumpoil.freeserve.co.uk]
en die hele set moet het geloof ik gaan doen in de 101.
en anders is het tijd dat ik dennis uitnodig om eens te kijken in mijn 101fc-tje.
voor tips en infomatie.
dennis, als je een keer een zondag tijd en zin heb,
ik hoor het graag en het bedankje voor de hulp worden we het wel over eens.
met vriendelijke groet,
Arjan Wilbie
Natuurlijk wil ik je komen helpen, geef maar een brul als je wil beginnen.
Die electronische ontsteking heb je helemaal compleet, dus met distributie?
Ik ben binnenkort toch van plan om wat reserve ontstekingsdelen voor mijn 101 op voorraad te nemen, dus als ik dat dan al in huis heb neem ik dat ook voor de zekerheid mee. En uiteraard de afstellamp, contacthoekmeter etc.
Ik hoor het wel,
Dennis B.
Die electronische ontsteking heb je helemaal compleet, dus met distributie?
Ik ben binnenkort toch van plan om wat reserve ontstekingsdelen voor mijn 101 op voorraad te nemen, dus als ik dat dan al in huis heb neem ik dat ook voor de zekerheid mee. En uiteraard de afstellamp, contacthoekmeter etc.
Ik hoor het wel,
Dennis B.
alvast bedankt, en het zal een der komende weken wel worden op een zondag, die een beetje knap is.
ik geef wel een mailtje als het sleutel weer is.
groeten,
Arjan Wilbie
ik geef wel een mailtje als het sleutel weer is.
groeten,
Arjan Wilbie