controlelampjes

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wybe

controlelampjes

Bericht door wybe »

nog een vraagje na het snelle antwoord over m'n luchtvering;
De controlelampjes van oa ABS en nog 2 oranje/rode lampjes op het dashboard van mijn 2.5DSE '98 blijven net iets langer branden dan leuk is, nl. pas als de automaat zo'n beetje opschakelt naar 2 i.p.v. direct na het starten: is dat normaal??
Erik-Jan

Re: controlelampjes

Bericht door Erik-Jan »

Bij mijn Defender blijft het ABS lampje branden nadat alle ander lampjes al uit zijn gegaan. (Dat is na start). Het ABS lampje gaat na ongeveer 30 m rijden pas uit..........ik kan me voorstellen dat waarschijnlijk de ABS computer eerst wil zien dat alle wielen draaien, zodat er signaalcontrole bevestigd kan worden.

Hope this helps,

Gr. Erik-Jan
110 CSW Td5
Stukje nostalgie

Bericht door Stukje nostalgie »

Ja is bij ons ook, soms blijft ie heel lang branden. Dan zetten we hem uit en opnieuw starten doet een wereld voor je open (huhum het lampje gaat uit).

Groeten Maarten die denkt dat dit Engelse kwaaltjes zijn.
wybe2.5DSE'98

Bericht door wybe2.5DSE'98 »

alweer gerustgesteld.... dank voor de reacties
Ruben

Bericht door Ruben »

Bij mijn Discovery brandt het lampje ook vaak constant. Normaal gesproken (als het goed werkt) gaat ie gelijk uit als de auto rijdt.

Ik heb de auto nog nooit laten "uitlezen" bij de dealer oid.

Trouwes bij mijn auto als het lampje brandt functioneerd de ABS nog wel gewoon.... Laatst met de sneeuw nog enkele malen, bewust geprobeerd.

Groeten Ruben
frank (trixG4)

Bericht door frank (trixG4) »

Klopt.....ABS werkt gewoon, maar......... op alle 4 de wielen ??
Mijn ABS/TC brand ook regelmatig. Heb de computer laten uitlezen bij d garage.
Blijkt 1 sensor van de ABS kapot te zijn. Dus dit wiel zal niet meer over ABS beschikken, terwijl de andere 3 dat wel doen. Op zich niets aan de hand, tenzij het een sensor van de voorwielen is. Dan heb je dus weinig aan ABS ook al functioneerd deze gewoon.

Groet
Frank (trix G4)
Plaats reactie