luchtvering
luchtvering
Ik ben sinds kort in bezit van een 2.5DSE '98. Is het normaal dat de auto altijd wat naar beneden zakt als hij een tijdje stilstaat (motor uit) en bij starten dan weer snel naar de juiste hoogte terugkomt?
Re: luchtvering
Ja dit klopt, dit is de ruststand van de luchtvering.
Wanneer hij meerdere dagen stilstaat zakt hij nog verder door z'n luchtvering heen. Geen van de gevallen kan kwaad, meestal laten wij hem eerst netjes op hoogte komen voordat we gaan rijden (kwestie van 5 sec?).
Groeten Maarten
Wanneer hij meerdere dagen stilstaat zakt hij nog verder door z'n luchtvering heen. Geen van de gevallen kan kwaad, meestal laten wij hem eerst netjes op hoogte komen voordat we gaan rijden (kwestie van 5 sec?).
Groeten Maarten
Re: luchtvering
Maarten,
stel dat je hem 2 weken op schiphol laat staan dan staat het zo slordig dat ie dan scheef staat,..Land Rover heeft de vering ecu zo geprogrameerd dat elke zowat uur deze de RR controleerd en dan nivileerd (zodat ie bij een lek rechtblijft staan) dit heeft tot gevolg dat na verloop van tijd de RR op zn as blokken staat.
stel dat je hem 2 weken op schiphol laat staan dan staat het zo slordig dat ie dan scheef staat,..Land Rover heeft de vering ecu zo geprogrameerd dat elke zowat uur deze de RR controleerd en dan nivileerd (zodat ie bij een lek rechtblijft staan) dit heeft tot gevolg dat na verloop van tijd de RR op zn as blokken staat.
Re: luchtvering
oke, wist ik niet. Maar goed is dit alleen van toepassing bij een lekkage? Bij ons zakt ie namelijk altijd na een aantal dagen op z'n blokken, al vanaf het begin af aan. Hij staat nu ook op z'n blokken, motor en versnellingsbakrevisie !
Groeten
Groeten
Re: luchtvering
wel als er lucht uit kan zakt ie,....dus lek.
als er geen lucht uit kan lekt ie niet en blijft ie staan, nou meen ik mij te herinneren dat ze altijd wel een beetje lekken.
als er geen lucht uit kan lekt ie niet en blijft ie staan, nou meen ik mij te herinneren dat ze altijd wel een beetje lekken.